بهترین راهکار جلوگیری از فروش ملک به چند نفر

فهرست محتوا
فروش ملک به چند نفر

از عواقب انجام دادن معاملات در بنگاه‌های املاکی که امروزه به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند، و بدون مشورت با بهترین وکیل ملکی شیراز، فروش ملک به چند نفر است‌. افرادی که در این املاک‌ فعالیت می‌کنند از اطلاعات قانونی درستی در رابطه با حقوق ملکی برخوردار نیستند. به همین دلیل اکثر پرونده‌های موجود در دستگاه‌های قضایی مربوط به فروش یک ملک به چندین نفر است. البته با داشتن وکیل ملکی شیراز می‌توانید حق خود را پس بگیرید. در ادامه نیز به مطالبی در رابطه با بهترین وکیل ملکی می‌پردازیم.

چگونه متوجه فروخته شدن یک ملک به چندین نفر شویم؟

برای جلوگیری از فروش یک ملک به چند نفر، باید حتما از سامانه کد رهگیری و ثبت رسمی ملک و بهترین وکیل ملکی استفاده کنید تا چنین مشکلی برای شما پیش نیاید. اغلب موارد نیز افراد معاملات را غیر رسمی و دستی و همچنین در قالب مبایعه‌نامه در بنگاه‌های املاک انجام می‌دهند و معامله خود را ثبت رسمی نمی‌کنند که این عمل باعث ایجاد زمینه فروش یک ملک به چندین نفر توسط املاک‌های غیر رسمی خواهد شد. وقتی شما ملکی را خرید میکنید و متوجه میشوید که در دام فروش یک ملک به چند نفر از طرف فروشنده افتاده اید ، با گرفتن مشاوره و در جریان گذاشتن بهترین وکیل ملکی شیراز از ایجاد معامله غیر رسمی جلوگیری کنید. در راستای همین امر مسئولین قوه قضائیه به ویژه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخواست جلوگیری از ایجاد چنین پرونده‌هایی را از طریق وکیل ملکی شیراز داشته و همچنین بر اصلاح نمودن جایگاه مشاور املاک‌های غیر رسمی تاکید داشته‌اند. به این منظور خرید و فروش خانه با وکیل ملکی به شما پیشنهاد میشود.

فروش ملک به چند نفر در شیراز
فروش ملک به چند نفر در شیراز

چندین راهکار برای ممانعت از فروش یک ملک به چندین نفر

۱- امروزه جایگاه‌های مشاورین املاک که طبق ماده ۳۳۵ق.ت به آن‌ها دلال و واسطه معاملات گفته می‌شود، از سوی مسئولین به آن‌ها توصیه می‌شود که با توجه به نداشتن آگاهی و دانش کافی در این زمینه و همچنین نداشتن دسترسی به بانک اطلاعاتی املاک و گرفتن سوابق اشخاص برای تنظیم سند، باید از وکیل ملکی شیراز کمک گرفته تا آن‌ها را جهت ثبت رسمی معامله راهنمایی نمایند.

البته روشن است که طبق این طرح پیشنهادی برای مشاورین املاک منفعت نخواهد داشت و دارای نقاط ضعفی است. همچنین باید توسط بهترین وکیل ملکی شیراز راه‌کارهایی پیشنهاد شود.

جایگاه مشاورین املاک برای انجام تفاهم الزام‌آور بین طرفین ایجاد شده است و برای جلوگیری از فروش یک ملک به چند نفر، این عمل به وسیله‌ی نوشتن مبایعه‌نامه صورت می‌گیرد. در حال حاضر طبق نظر بهترین وکیل ملکی همین موضوع بهترین راهکار برای پایبند کردن دو طرف به معامله است. پس برای کنار گذاشتن این راهکار باید ابتدا راهکار جدید جایگزین شود. حذف این گزینه بدون پیشنهاد گزینه جدید منطقی نخواهد بود. ناکامی سامانه کد رهگیری در حل و فصل مشکلات نیز کم تقصیر نبوده و باعث انجام معاملات غیر رسمی شده است. همچنین افراد با داشتن بهترین وکیل ملکی می‌توانند اطلاعات خود را بالا ببرند.

۲- سامانه املاک و مستغلات یا همان سامانه کد رهگیری توسط وزارت مسکن و شهرسازی در سال ۸۷ برای جلوگیری از فروش یک ملک به چند نفر و با هدف مدیریت معاملات مسکن تنظیم و طراحی شده و توسط وکیل ملکی شیراز پیشنهاد می‌شود. پس از راه‌اندازی این سامانه هر مبایعه‌نامه‌ای که بین دو طرف نوشته می‌شد باید یک کد رهگیری همراه با ثبت مشخصات ملک مورد نظر صادر می‌شد. با انجام این‌کار آن ملک در سامانه غیر قابل فروش نامیده می‌شد و از معاملات معارض جلوگیری می‌شد.

اما این سامانه زیاد دوام نیاورد و در سال ۹۴ با رأی دیوان عدالت اداری کلا لغو شد. زیرا دستگاه‌های دیگر هم‌چون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با این سامانه همکاری نمی‌کردند. حتی با داشتن بهترین وکیل ملکی شیراز هم امکان اثبات حقانیت وجود نداشت.

 

راهکار کاهش معضلات ناشی از انجام معاملات غیر رسمی

طبق گفته وکیل ملکی شیراز البته که راه‌اندازی کردن دوباره سامانه کد رهگیری می‌تواند کمک ویژه‌ای به کم کردن معضلات معاملات غیر رسمی، چون فروش یک ملک به چند نفر داشته باشد. نحوه‌ی انجام آن به این صورت است که طرفین پس از ایجاد تفاهم لازم در مشاورین املاک باید با دسترسی به سامانه جامع کدرهگیری و برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی با قفل کردن پلاک ثبتی ملک خریداری شده، معامله خود را تا مدت مشخصی از معامله معارض از بین خواهد برد. همچنین با داشتن بهترین وکیل ملکی شیراز و گرفتن مشاوره از او دیگر سواستفاده‌ای از شما زمان خرید ملک مانند، فروش یک ملک به چند نفر رخ نخواهد داد.

تفاهم بین خریدار و فروشنده در قالب قولنامه‌ای با فرمت استاندارد باید تدوین شود. بهترین وکیل ملکی می‌تواند شما را راهنمایی کند. این بدان معنی است که تفاهم‌نامه‌ای که در مشاور املاک انجام شده اصل معامله نبوده و تنها یک قول ما بین طرفین ایجاد شده تا بعد از پایبند بودن به تعهدات خود نسبت به ثبت معامله در دفترخانه می‌توانند اقدام نمایند.

با انجام کار و وجود تعهد بین طرفین قرارداد، دیگر ملک به شخص ثالثی فروخته نخواهد شد و شما با فروش یک ملک به چند نفر مواجه نمیشوید. در صورت اجرایی شدن این راهکار و کمک گرفتن از وکیل مالکی شیراز، ساماندهی مشاورین املاک صورت می‌گیرد و از بروز مشکلات و ایجاد پرونده‌هایی به دلیل فروش مال غیر عادی و دعاوی الزام به تنظیم سند تشکیل می‌شود ممانعت به عمل می‌آید.

وکیل ملکی شیراز
بهترین راهکار برای جلوگیری از فروش ملک به چند نفر

مدارک لازم جهت ثبت رسمی معامله در سامانه

وقتی شما ملکی را خریداری میکنید باید از ثبت رسمی معامله خود در سازمان ثبت و اسناد اطمینان خاطر داشته باشید. جهت ثبت رسمی معامله در سامانه ثبت اسناد 3مرحله زیر را میبایست طی فرمایید

  • مدیریت و طراحی این سامانه بر عهده‌ی سازمان ثبت است. همچنین بنگاه‌ها و دفاتر ثبت رسمی با تعیین سطح دسترسی مشخصی می‌توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند. همچنین بهترین وکیل ملکی می‌تواند در این امر شما را یاری کند.
  • مرحله‌ی احراز هویت هر دو طرف قرارداد باید به وسیله‌ی فینگر پرینت در زمان ثبت نیمه رسمی در بنگاه املاک برای ممانعت از جعل عنوان و مدارک اشخاص اجباری شود.
  • بنا به نظر بهترین وکیل ملکی شیراز طرح تصویب کردن قوانین لازم برای اجبار کردن طرفین معامله به پایبند بودن به تعهدات آن‌ها در بنگاه املاک ثبت نیمه رسمی الزامی است. (البته توجه داشته باشید که این راهکار تنها برای اموال غیر منقول که شماره ثبت دارند، می‌تواند اعمال شود. به همین دلیل برای اموال فاقد پلاک ثبتی باید راه حل دیگری پیدا کنند که در این مورد هم حتما بهترین وکیل ملکی می‌تواند راهکاری ارائه دهد.)

 

سخن آخر

در این مقاله هر آنچه در رابطه با راهکارهای جلوگیری از فروش یک ملک به چند نفر توسط وکیل ملکی شیراز لازم بود گفته شد. از مهم‌ترین راهکارهای آن استفاده از سامانه رهگیری است که امیدواریم مسئولین قضایی به این موضوع اهمیت بیش‌تری داده تا مشکلات آن برطرف شود. همچنین با مشاوره گرفتن از بهترین وکیل ملکی شیراز می‌توانید معضلات احتمالی را برطرف کنید. امروزه تعداد بنگاه‌ها و مشاورین املاک به سرعت در حال افزایش است و هیچ‌کدام اطلاعات و آگاهی ندارند. جهت جلوگیری از کلاه‌برداری و از دست دادن سرمایه‌تان می‌توانید از وکیل ملکی شیراز کمک بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. از همراهی شما سپاس‌گذاریم.

WeCreativez WhatsApp Support
پیام خود را برای ما بگذارید و منتظر پاسخ ما بمانید
سلام، vpn خود را روشن کنید
پیمایش به بالا
به بالا بروید