بهترین وکیل تضمینی دیه در شیراز

بهترین وکیل دیه در شیراز، شما را در وصول خسارات و احقاق حق قانونی دیه یاری می رساند. هر آسیبی و خسارتی که از فردی به دیگری وارد شود، چه عمدا و چه سهوا، مستلزم پرداخت دیه می باشد. کسی که آسیب دیده با استفاده  از دیه پرداخت شده، خسارات وارده را تا حدودی جبران خواهد کرد. اما برای رسیدن به این حقوق قانونی باید از خدمات یک مشاور حقوقی با وکیل دیه حرفه ای کمک بگیرید.

وکیل دیه در شیراز

دیه چیست ؟

برای این که با مجموعه خدمات وکیل دیه شیراز در خصوص وصول این حق قانونی آشنا شوید، ابتدا باید ماهیت دیه را بهتر بشناسید. در صورت وارد شدن هر گونه آسیب جسمانی به فرد، حکم دیه صادر می شود و فرد آسیب دیده می تواند، تقاضای دریافت دیه داشته باشد. میزان دیه تعیین شده به میزان خسارت وارده بستگی دارد و مبالغ دیه هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر تعیین می شود.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

محاسبه دیه چگونه انجام می شود؟

بهترین وکیل تضمینی دیه در شیراز شما را با روش های محاسبه مبلغ دیه نیز آشنا می کند. در این زمینه عوامل مختلفی مد نظر قرار می گیرند؛ برخی از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم:

نوع صدمه

بسته به نوع صدمه وارده، مبلغ دیه نیز تغییر می کند. دیه تعیین شده برای جرایمی مانند قتل با جراحت متفاوت است. در صورتی که صدمه وارده سبب قتل فرد شود، دیه کامل به خسارت دیدگان تعلق می گیرد. همچنین اگر نوع صدمه سبب از بین رفتن یکی از اندام ها و اعضای بدن شود، نصف دیه تعیین می شود؛ اما اگر جفت پا، جفت دست، جفت چشم و… در جریان حادثه از بین بروند، دیه کامل برای فرد مجروح تعیین می شود.

صدمه به منافع نیز در این خصوص مورد توجه قرار می گیرد. در صورتی که هر یک از حواس پنجگانه بدن از بین بروند، دیه کامل به فرد تعلق می گیرد. جراحاتی مانند زخم نیز یک صدم مبلغ دیه کامل را برای فرد خاطی به همراه دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره حقوقی با وکیل قتل در شیراز میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

جنسیت فرد

در خصوص تعیین مبلغ دیه، جنسیت فرد قربانی نیز مورد توجه قرار می گیرد. دیه قتل زن همیشه نصف دیه قتل مرد خواهد بود. در برخی از جراحات که مبلغ دیه یک سوم دیه کامل تعیین شود، دیه زن با دیه مرد برابر تلقی خواهد شد. در برخی از پرونده ها مبلغ دیه از صندوق تامین خسارت های بدنی تامین می شود.

زمان وقوع جرم

در خصوص تعیین میزان دیه، زمان و مکان جرم نیز مد نظر قرار داده می شود. در این خصوص فلسفه تغلیظ مطرح می شود که برای احترام به برخی از ماه های مذهبی مسلمین مورد توجه قرار دارد. اگر که جرایم مربوطه در ماه های حرام صورت بگیرد، فرد خاطی باید علاوه بر دیه کامل نفس، مبلغ یک سوم دیه را نیز بپردازد. به این ترتیب میزان دیه در این ماه های سال بیشتر خواهد بود.

همچنین بخوانید: وکیل ملکی شیراز

مراحل گرفتن دیه به کمک وکیل دیه شیراز

وکیل دیه شیراز در طول چند مرحله ساده رسیدن به این حق قانونی را برای موکلین محقق می کند. شما می توانید، این امور را با خیال راحت بر عهده این وکلا قرار دهید. ابتدا باید شکواییه خود را در خصوص وقوع جرم و خسارات وارده تنظیم کرده و ادله ای برای اثبات این موارد ارائه دهید.

بر اساس قوانین موجود، ادله مورد نیاز برای اثبات این جرایم شامل موارد زیر هستند:

  1. وجود دو شاهد در پرونده
  2. وجود یک شاهد مرد و دو شاهد زن
  3. سوگند خوردن فرد مدعی و وجود شاهدین زن و مرد

در این خصوص به گزارشات پزشکی قانونی نیز توجه می شود که اطلاعات دقیقی در خصوص جرایم صورت گرفته در اختیار قاضی دادگاه قرار می دهد. هزینه و حق الوکاله وکیل دیه شیراز بر اساس نوع خدماتی که در راستای پیگیری و اثبات جرایم صورت گرفته در این دادگاه ها انجام می دهد، تعیین خواهد شد.

نکات پرداخت دیه در پرونده های وکیل دیه شیراز

بهترین وکیل تضمینی دیه در شیراز با ذکر چند نکته ساده شما را با روال این پرونده ها بیشتر آشنا می کنید:

  1. در صورتی که مردی زنی را به قتل برساند، برای قصاص مرد، ولی دم زن باید ما بقی مبلغ دیه را به خانواده مرد پرداخت کنند؛ در کشور ما دیه  زن نصف دیه مرد است. وکیل دیه شیراز شما را با ریز و جز این قوانین آشنا می کند.
  2. در صورتی که عضوی از بدن فرد به صورت جزیی یا کلی دچار از کار افتادگی شود، فرد آسیب دیده می تواند، تقاضای پرداخت دیه از کار افتادگی داشته باشد.

دسته بندی های دیه در پرونده های دیه شیراز

در پرونده های مختلف از دیه با عناوین گوناگونی یاد می شود. برخی از دسته بندی های مهم این حق قانونی را در زیر مشاهده می کنید:

  1. دیه جانی: در این نوع دیه، فرد به عمد موجب قتل دیگری شده و آسیب دیدگان این حادثه حق قصاص فرد مقابل را خواهند داشت. اما آن ها می توانند، از حق قصاصی که قانون در اختیار آن ها قرار می دهد، چشم پوشی کرده و دیه متوفی را تقاضا کنند.
  2. دیه شبه عمد: در این جا فرد قصد به قتل رساندن و ایجاد آسیب برای دیگری را ندارد؛ اما در جریان وقوع جرمی این حادثه رخ می دهد و فرد خاطی باید دیه شبه عمد را تقبل کند.
  3. دیه خطای محض: در این نوع دیه، قصد انجام هیچ عمل مجرمانه ای وجود ندارد و وقوع قتل تنها یک حادثه محض بوده است. به طور مثال شخصی با توپ به پنجره خانه ای آسیب می رساند و با برخورد توپ به سر فرد، سهوا سبب مرگ او می شود.

هزینه وکیل دیه شیراز در هر یک از پرونده های نام برده شده متفاوت است. بهترین وکیل شیراز هر یک از این پرونده ها با دستمزد به خصوصی فرایند حقوقی دادگاه های مربوطه را پیگیری می کند.

جمع بندی

در این گزارش با نحوه تعیین هزینه وکیل دیه شیراز و دستمزدهای این افراد حرفه ای آشنا شده و روال پرونده های مربوط به دیه را بررسی کردیم. در کشور ما دیه انواع مختلفی دارد و در هر پرونده ای نوع خاصی از دیه مطرح می شود که وکلای این عرصه از قوانین موجود در کلیه این زمینه ها آشنایی دارند.

پیمایش به بالا
به بالا بروید