بهترین وکیل کودک آزاری در شیراز تضمینی

بهترین وکیل کودک آزاری در شیراز به دفاع از حقوق کودکان این مرز و بوم می پردازد و شرایط رشد آن ها را مطلوب تر می سازد. کودکان از سرمایه های هر کشوری محسوب می شوند و جلوگیری از هر گونه آزار و اذیت آن ها یک اصل اخلاقی و دینی مهم است.

آسیب های دوره کودکی و نوجوانی تا پایان عمر به همراه کودکان خواهند بود و جسم و روح آن ها را می آزارند. به همین خاطر قوانین بسیاری در سر تا سر دنیا برای دفاع از حقوق کودک وضع شده اند. در ادامه توجه شما را به اطلاعاتی در این حوزه های حقوقی جلب می کنیم.

وکیل کودک آزاری در شیراز

کودک آزاری چیست؟

به موجب قوانین تعیین شده در کشور ما، هر فرد زیر 18 سال کودک محسوب شده و از حمایت های قوانین مذکور در این حوزه برخوردار خواهد شد. به این ترتیب هر کس به افراد زیر 18 سال صدمات جسمی و روحی وارد کند، با مجازات و پیگیردهای قانونی کودک آزاری مواجه خواهد شد.

بر اساس قانون، هر نوع آزار و اذیت جسمی یا روحی که سبب صدمه رسیدن به کودکان و نوجوانان شود، جرم بوده و حتی در صورت ارتکاب والدین کودک به این جرایم، مجازات سنگینی برای آن ها تعیین خواهد شد. در سال 1381 قوانینی در رابطه با پرونده های مربوط به کودکان و حقوق آن ها وضع شده و مورد استفاده قرار گرفتند.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

حضور وکیل کودک آزاری شیراز در جریان پرونده های حمایت از حقوق کودکان بسیار موثر واقع شده و نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت. شما می توانید، هزینه وکیل کودک آزاری شیراز را که در برابر خدمات آن ها بسیار ناچیز ارزیابی می شود، بپردازید و از این طریق پیگیری این پرونده ها را با علم و تخصص این وکلا انجام دهید.

وکیل تضمینی کودک آزاری شیراز
وکیل کودک آزاری شیراز

مجازات تعیین شده برای جرایم کودک آزاری

پس از اثبات جرایم کودک آزاری، مرحله تعیین حکم نهایی دادگاه فرا می رسد. به موجب ماده قانونی های 3 و 4 برای حمایت از حقوق کودکان مجازات های زیر برای افراد خاطی در این جرایم تعیین می شوند:

  1. در صورت هر گونه بهره کشی از کودکان، خرید و فروش و قاچاق مواد توسط کودکان و… برای فرد خاطی مجازات حبس از 6 ماه تا یک سال تعیین می شود. به موجب این حکم مجازات نقدی نیز بسته به جرایم صورت گرفته و نوع پرونده کودک آزاری تعیین می شود.
  2. در صورت نادیده گرفتن سلامت جسمی و روحی کودک و عدم توجه به شرایط بهداشتی و درمانی او یا ممانعت از امر تحصیل، مجازات حبس از 3 ماه تا 6 ماه برای افراد در نظر گرفته می شود. هر گونه شکنجه یا آزار و اذیت کودکان نیز مجازات نقدی و حبس برای مجرمین به همراه دارد.
  3. در صورتی که مراکز و سازمان های مسئول در امر نگهداری کودکان، شاهد اعمال کودک آزاری باشند ولی گزارشی در این خصوص ارائه ندهند، برای کلیه افراد مشغول به کار در این مراکز مجازات حبس و جزای نقدی تعیین می شود.

بهترین وکیل تضمینی کودک آزاری در شیراز به شیوه برخورد مراجع قانونی با پدر و مادر کودک آزار نیز اشاره می کند. در صورتی که پدری فرزند خود را بکشد بر اساس قانون کشور ما، قصاص نخواهد شد. اما در صورتی که مادر مرتکب قتل فرزند شود، قصاص خواهد شد.

وکیل کودک آزاری در شیراز
وکیل کودک آزاری شیراز

انواع کودک آزاری

این فعل مجرمانه بر اساس قوانین تعیین شده در کشور ما دسته بندی های مختلفی دارد. بهترین وکیل شیراز برای تعیین جرایم صورت گرفته در این حوزه، عوامل ارتکاب به جرم، ابزار و روش های آن را مورد بررسی قرار می دهد. بر این اساس، انواع مصادیق کودک آزاری شامل دسته بندی های زیر می شوند:

  1. کودک آزاری از طریق ضرب و جرح و آزار رساندن به جسم کودک.
  2. بهره گیری از کودکان برای اعمال خلاف؛ در این حوزه بیشتر به کودکان زیر 15 سال توجه می شود.
  3. استفاده از کودکان در مسائل جنسی و هرزه گری یا به عبارتی کودک آزاری جنسی که شدیدترین مجازات ها را به دنبال دارد.
  4. کودک آزاری مربوط به ترک وظایف مربوط به آن ها، هر گونه بی تفاوتی و ترک انفاق کودک در این بخش دسته بندی می شود.

وکیل پیگیری و شکایت از جرایم کودک آزاری در شیراز

برای سهولت در پیگیری این شکواییه ها، با پرداخت هزینه وکیل کودک آزاری شیراز از دانش و علم وکلای این عرصه بهره ببرید و این پرونده ها را در سریع ترین زمان ممکن حل و فصل کنید. این مسائل در میان جرایم عمومی دسته بندی می شوند و به همین خاطر برای رسیدگی به آن ها نیازی به حضور شاکی خصوصی در پرونده های مورد نظر نیست.

هر فردی که در خیابان، مکان های عمومی یا خصوصی شاهد یک فرایند کودک آزاری باشد، می تواند به سهولت با مراجع قضایی تماس حاصل فرموده و این وقایع را گزارش دهد. در برخی از پرونده ها نیز پیگیری این جرایم توسط شاکی خصوصی پرونده صورت می گیرد.

برای اثبات این جرایم، گزارش ضوابط قضایی مربوطه مورد توجه قرار گرفته و نظریات مامورین نیروی انتظامی نیز ضمیمه پرونده خواهند شد. بهترین وکیل تضمینی کودک آزاری در شیراز نقش تاثیر گذاری در جمع آوری صحیح مدارک و ادله اثبات این جرایم خواهد داشت.

وکیل رسیدگی به پرونده های جرایم کودک آزاری در شیراز

وکیل کودک آزاری شیراز با روش های به خصوصی این پرونده ها را پیگیری می کند. در وهله اول باید شکایات مربوطه تنظیم شده و از طریق مراجع قضایی الکترونیکی به دادسرا ارسال شود. سپس در دادسرا بازپرسین مربوطه تحقیقات لازمه را انجام داده و یک قرار نهایی برای برگزاری جلسه دادگاه صادر خواهند کرد. در این بخش تحقیقات اولیه پرونده مذکور تکمیل خواهد شد.

در بخش بعدی در صورت وجود ادله کافی برای اثبات وقوع جرم، قرار جلب او برای دادرسی کیفری صادر خواهد شد. این پرونده در مرحله بعدی برای تعیین مجازات مجرم پرونده به دادگاه های کیفری ارسال می شود.

همچنین بخوانید: وکیل حضانت شیراز

وکیل کودک آزاری شیراز
وکیل کودک آزاری در شیراز

دادگاه با بررسی پرونده موجود و مدارک ضمیمه آن و در صورت محرز بودن جرم صورت گرفته، حکم محکومیت فرد کودک آزار را صادر خواهد کرد. در کلیه این مراحل، رسیدگی به پرونده کودک آزاری بدون در نظر گرفتن نسبت متهمین پرونده با کودک صورت می گیرد.

جمع بندی

با در نظر گرفتن میزان کم دستمزد و هزینه وکیل کودک آزاری شیراز بهره گیری از خدمات وکلای این عرصه مزایای قابل توجهی برای شما داشته و پیگیری این پرونده ها را در زمان کوتاه تری صورت می دهد. پرونده های کودک آزاری از مهمترین پرونده های حقوقی اخلاقی در کشور ما محسوب می شوند که نهادهای بسیاری برای پیگیری این پرونده ها در تلاش هستند. سازمان بهزیستی همواره در پی احقاق حق کودکان آسیب دیده بوده و با مراجع قضایی در این حوزه همکاری گسترده ای دارد.

همچنین بخوانید: وکیل سرقت شیراز

WeCreativez WhatsApp Support
پیام خود را برای ما بگذارید و منتظر پاسخ ما بمانید
سلام، vpn خود را روشن کنید
پیمایش به بالا
به بالا بروید