بهترین وکیل کلاهبرداری در شیراز تضمینی

بهترین وکیل کلاهبرداری در شیراز تضمینی رسیدگی به پرونده های مربوط به تصاحب مال نامشروع را ساده تر می کند. در این پرونده ها فرد یا افرادی با نیرنگ حقه بازی سعی در فریب دیگران و سو استفاده مالی از آن ها را دارند. در این پرونده ها فرد خاطی ابتدا با مانورهای متقلبانه، اعتماد بزه دیدگان را جلب کرده و اموال او را تصاحب می کند. جعل عنوان، کلاهبرداری های مالی و… در این حوزه دسته بندی می شوند.

وکیل کلاهبرداری در شیراز

جرایم کلاهبرداری چیست و وکیل کلاهبرداری شیراز کیست؟

این روزها روش های بسیاری برای این قبیل اعمال مجرمانه ایجاد شده است! وکیل کلاهبرداری شیراز پیگیری این پرونده ها را برای شما ساده تر می کند. در این پرونده ها، فرد تبهکار اغلب مدعی داشتن شرایط ویژه، مقام و جایگاهی خاص و… می شود. به این ترتیب مالباخته به سرعت فریب خورده و اموال و دارایی های خود را در اختیار این افراد قرار می دهد و با این روش مورد کلاهبرداری واقع می شود.

چهار چوب قوانین تعیین شده برای این جرایم، به دو عنصر مانور متقلبانه و سو استفاده مالی از افراد توجه دارد. امروزه وسعت جرایم کلاهبرداری گسترده تر از کلاهبرداری های کلاسیک شده و روش های نوینی برای انجام این فرایند ابداع شده است. هزینه وکیل کلاهبرداری شیراز در روش های کلاسیک و نوین کلاهبرداری با یکدیگر تفاوت دارد.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

فرایند رد مال در پرونده های وکالت کلاهبرداری شیراز

قاضی دادگاه های کلاهبرداری، اغلب با در نظر گرفتن ویژگی رد مال در این پرونده ها حکم نهایی را صادر می کند. رد اموال جزیی از مجازات فرد خاطی است. در صورتی که فرد خاطی از بزه دیده مبلغی دریافت کرده باشد، در زمان صدور حکم، علاوه بر مجازات مربوط به جرم کلاهبرداری، ملزم به باز گرداندن مال فرد نیز خواهد بود.

وکیل کلاهبرداری شیراز
بهترین وکیل کلاهبرداری در شیراز

مسئولیت رد مال بین کلاهبرداران به صورت تساوی است؛ در این زمینه اصل تضامن رعایت نمی شود؛ در پرونده هایی که کلاهبرداری به صورت دسته جمعی و گروهی صورت گرفته، مسئولیت پرداخت مال دریافت شده بین همه کسانی است که در جرم صورت گرفته مشارکت داشته اند.

تعیین ارزش اموال

بهترین وکیل تضمینی کلاهبرداری در شیراز روال قانونی تعیین ارزش اموال را در دادگاه های مربوطه دنبال می کند. در برخی از پرونده های کلاهبرداری، مسئله تعیین ارزش اموال مطرح می شود که دادگاه باید آن را برآورد کند. در صورتی که مال کلاهبرداری شده موجود باشد، مجرم باید آن را به فرد بزه دیده باز گرداند؛ و در صورت عدم وجود مال، باید بهای آن را بپردازد. مجرم باید عین مال یا مثل آن و یا قیمت برآورد شده آن را به مال باخته بپردازد.

همچنین بخوانید: وکیل چک شیراز

بررسی انواع کلاهبرداری در شیراز

در قانون کشور ما، دو نوع کلاهبرداری رایج وجود دارد؛ کلاهبرداری ساده و مشاهد. در کلاهبرداری ساده، مجرم با استفاده از ابزار ساده و با روش های متداول از افراد سو استفاده می کند. مجازات این دسته از کلاهبرداری ها سبک تر از کلاهبرداری مشاهد است.

در کلاهبرداری مشاهد، اغلب مجازات های سنگینی برای افراد در نظر گرفته خواهد شد. در صورتی که ابزار کلاهبرداری مجرم تبلیغات عامه باشد و یا از عناوین جعلی و سمت های دولتی غیر واقعی برای اعمال مجرمانه استفاده شود، نوع کلاهبرداری صورت گرفته مشاهد خواهد بود.

یکی از دسته بندی های رایج برای کلاهبرداری، جرم های کلاهبرداری های رایانه ای و سنتی است. دسته دوم این کلاهبرداری ها در دنیای امروز بسیار رایج تر هستند و افراد بسیاری از این کلاهبرداری ها متضرر شده اند.

وکیل کلاهبرداری در شیراز
وکیل کلاهبرداری شیراز

نکات پیگیری پرونده های وکیل کلاهبرداری در شیراز

وکیل کلاهبرداری شیراز در جلسات مشاوره حقوقی شما را با ریز نکاتی که در این حوزه مورد توجه قرار دارند، آشنا می سازد، برخی از این نکات را در زیر مشاهده می کنید:

  • در قانون مدت زمان مشخصی برای رسیدگی به این پرونده ها ذکر نشده؛ مدت زمان این پرونده ها بسته به نوع جرایم تغییر می کند. هزینه وکیل کلاهبرداری شیراز نیز بر اساس زمان پیگیری دادگاه های مربوطه تعیین خواهد شد.
  • در خصوص پیگیری پرونده های کلاهبرداری زیر 50 میلیون تومان، افراد تا یک سال قادر به طرح شکایت خواهند بود.
  • بر اساس قانون کشور ما، بین فرد کلاهبردار و بدهکار تفاوت هایی وجود دارد. در صورتی که شما بدون فریب خوردن مال خود را در اختیار دیگری قرار داده اید، کلاهبرداری صورت نگرفته است.

همچنین بخوانید: وکیل ملکی شیراز

بررسی عناصر کلاهبرداری

  1. اولین عنصر در این زمینه، عناصر قانونی کلاهبرداری است. در صورتی که عمل انجام شده مباح باشد، در قانون مجازاتی برای آن تعریف نمی شود؛ پس در صورتی می توان کلاهبرداری فردی را ثابت کرد که عمل انجام شده جرم محسوب شود.
  2. عنصر مادی کلاهبرداری نیز در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد. اگرچه بسیاری از اعمال جرم محسوب می شوند، اما رفتار و نیات افراد نیز برای تعیین اعمال مجرمانه مورد توجه قاضی پرونده قرار می گیرد. بسیاری از اعمال به خودی خود جرم محسوب می شوند؛ مانند توهین، دروغ و.. ؛ در عمل کلاهبرداری رفتار مجرمانه فرد باید به صورت مثبت انجام شده باشد تا پرونده های کلاهبرداری و سو استفاده تشکیل شوند.
  3. عناصر معنوی و روانی: مهمترین بخش این پرونده ها قصد و نیت فرد است. در صورتی که فردی با علم به این که رفتاری بر خلاف قانون بوده و جرم محسوب می شود، مرتکب انجام آن شود، مجرم و کلاهبردار خواهد بود. بررسی عنصر معنوی جرم فرایند پیچیده ای دارد و قاضی پرونده با بررسی مدارک و احوالات جلسات دادگاه، قادر به تشخیص آن خواهد بود.

بهترین وکیل تضمینی کلاهبرداری در شیراز کلیه عناصر موجود در این پرونده ها را مورد بررسی قرار داده و برای اثبات هر یک از عناصر وقوع جرم به دنبال مدارک و ادله رسمی می گردد.

وکیل کلاهبرداری شیراز
وکیل کلاهبرداری در شیراز

جمع بندی

وکیل کلاهبرداری شیراز از روش های حقوقی حرفه ای برای احقاق حق بزه دیدگان پرونده های کلاهبرداری استفاده می کند. در این گزارش ضمن بررسی هزینه وکیل کلاهبرداری شیراز و تعرفه های تعیین شده برای دستمزد این افراد، به انواع پرونده های کلاهبرداری و نحوه رسیدگی به آن ها در دادگاه های حقوقی پرداختیم. با مطالعه این گزارش از بهترین وکیل شیراز اطلاعات بسیاری در رابطه با این پرونده ها به دست می آورید و پیگیری پرونده های مذکور برای شما ساده تر خواهد شد.

پیمایش به بالا
به بالا بروید