بهترین وکیل تضمینی اداره کار در شیراز

امروزه با گسترش تکنولوژی و صنعت در دنیا، کار‌ها و پروژه‌های کارفرما و کارگر بسیار زیاد شده و گاهی روابط کارفرما و کارگر، دچار مشکلاتی می‌شود که نیاز به راه حل‌های قانونی و حقوقی دارند. وظیفه بررسی حقوق کارفرما و کارگر و گرفتن حق قانونی آن‌ها در هنگام مشکل، بر عهده وکیل تضمینی اداره کار است. ما در این مقاله ضمن معرفی وکیل اداره کار در شیراز ، به بررسی نکات و مسائل مهم مربوط به کارگر و کارفرما می‌پردازیم. با مقاله بهترین وکیل تضمینی اداره کار در شیراز همراه ما بمانید.

وکیل اداره کار شیراز

وکیل اداره کار کیست؟

روابط بین کارگر و کارفرما یکی از چالشی‌ترین مسائلی است که این روز‌ها نمونه‌های زیادی از آن را در دادگاه‌ها مشاهده می‌کنیم. گاهی ممکن است به دلایل مختلف مثل بیمه، عدم پرداخت دستمزد یا مشکلات دیگر، کارگر نتواند حق خود را از کارفرما بگیرد. در این صورت، کارگر باید از یک وکیل یا مشاور تلفنی اداره کار شیراز برای مشورت و دادخواهی کمک بگیرد.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

البته شکایت اداره کار شیراز تنها برای کارگر علیه کارفرما نیست. کارفرما نیز حق دارد به خاطر تخلف یا عدم همکاری کارگر، از او شکایت کند و از وکیل اداره کار برای دادخواهی استفاده کند. به طور کلی، وکیل اداره کار در شیراز باید با بررسی قوانین مربوط به ماهیت کار، روابط بین کارگر و کارفرما و همچنین بررسی قوانین بیمه بتواند حق موکل خود (چه کارگر و چه کارفرما) را بگیرد.

همچنین بخوانید:
چت با وکیل آنلاین
وکیل ملکی در شیراز
وکیل چک در شیراز

وظایف وکیل اداره کار در شیراز

  • بررسی دقیق قرارداد و ارائه مشکلات آن به موکل
  • پیگیری شکایت‌های کارگر و یا کارفرما از یکدیگر
  • جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز برای اثبات حقوق موکل خود
  • استرداد حق از جانب طرف مقابل از طریق راه‌های قانونی
  • بررسی قوانین کار، بیمه و سایر منابع و مراجع مورد نیاز برای اثبات حقوق موکل
  • آسان کردن مراحل شکایت موکل و همراهی او در تنظیم شکایت
وکیل اداره کار شیراز
بهترین وکیل اداره کار در شیراز

وکیل تضمینی اداره کار کیست؟

یکی از انواع وکالت‌های رایج، وکالت تضمینی است. در وکالت تضمینی که یک قرارداد به نفع موکل است، وکیل تنها پس از موفق شدن پرونده موکلش، مبلغ حق الوکاله خود را دریافت می‌کند. این نوع قرارداد بین موکل و بهترین وکیل شیراز به وکیل تضمینی شناخته می‌شود؛ اما در حقیقت تضمین نتیجه دادگاه به هیچ عنوان ممکن نیست. زیرا این دادگاه و قاضی است که نتیجه را تعیین می‌کنند. بنابراین استفاده از واژه تضمین نتیجه در قرارداد وکالت، کار غلطی است و صرفا باید به این اشاره شود که «در صورت موفقیت پرونده، حق الوکاله به مبلغ توافق شده دریافت می‌شود» در این صورت کار غلطی صورت نگرفته است.

وکیل تضمینی، به دلیل شرطی بودن دریافت حق الوکاله‌اش، تلاش بیشتری برای پرونده می‌کند و با دلسوزی بیشتر سعی می‌کند تا پرونده را به نتیجه مطلوب برساند؛ زیرا در صورت عدم موفقیت، مبلغی از موکل دریافت نمی‌کند. همچنین یک وکیل تضمینی اداره کار در شیراز ، پرونده‌هایی که توانایی به سرانجام رساندن آن‌ها را ندارد رد می‌کند. این موضوع می‌تواند مانع ضرر مالی موکل شود؛ زیرا در صورتی که پرونده‌اش قابل دادخواهی نباشد، توسط وکیل تضمینی رد می‌شود و ضرر مالی ناشی از حق الوکاله نمی‌بیند.

نکات مهم و مسائل مربوط به کارگران و کارفرمایان

برای اینکه بتوانیم تشخیص دهیم که کی و چگونه باید برای دادخواهی مربوط به اداره کار اقدام کنیم، باید بیشتر در مورد روابط بین کارگر و کارفرما و مسائل حقوقی مربوط به آن بدانیم. در ادامه، نکات و مسائل مربوط به کارگر و کارفرما را شرح می‌دهیم.

قرارداد کاری

مهم‌ترین اصل و نکته در مورد کارگر و کارفرما، تنظیم یک قرارداد کاری واضح و به دور از ابهام است. قرارداد کاری اصلی‌ترین سند برای دادخواهی و پیگیری شکایت‌ها توسط وکیل اداره کار شیراز است. در این قراردادهای کاری باید تمام جوانب کار از جمله بیمه، مقدار دستمزد و وظایف کارگر و دیگر نکات و تبصره‌های مختلف شرح داده شود.

نکته مهمی که در مورد قرارداد کاری وجود دارد، این است که برای پیگیری و به رسمیت شناخته شدن توسط دادگاه باید معتبر و صحیح باشد. یا به عبارتی دیگر برای صحت قرارداد، بر اساس ماده 9 قانون کار شرایطی وجود دارد:

  • مشروعیت مورد قرارداد
  • معین بودن موضوع قرارداد
  • عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر

بر اساس شرط اول، موضوع کاری که برای آن قرارداد نوشته می‌شود، باید مشروع و قانونی باشد. طبق دومین شرط این ماده، موضوع قرارداد باید شفاف، روشن و معین باشد. در نهایت بر اساس شرط سوم، هم کارفرما و هم کارگر باید کار قانونی انجام دهند. یعنی کارگر نباید ممنوع از کار باشد و کارفرما نیز نباید ممنوع از استخدام کارگر باشد. طبق قرارداد اگر هر یک از طرفین از اصول و موضوعات ذکر شده در قرارداد پیروی نکنند، هر دو طرف حق شکایت علیه دیگری و گرفتن بهترین وکیل اداره کار در شیراز را دارند.

وکیل اداره کار شیراز
وکیل اداره کار در شیراز

دانستن قوانین کار

برای محکم کاری و جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی در مسائل مربوط به کارگر و کارفرما، بهترین راه دانستن قوانین کار و بررسی و تحلیل آن‌ها است. قوانین کار که طی چند ماده تعریف شدند، به فعالیت‌های کارفرما و کارگر جهت می‌دهند و آن‌ها را برای داشتن یک تعامل مفید راهنمایی می‌کنند.

یک وکیل اداره کار مجرب، تسلط بالایی روی قوانین کار دارد و می‌تواند آن‌ها را به راحتی تحلیل و بررسی کند. به همین دلیل بهتر است قبل از بستن قرارداد‌های مهم کاری که در آن امکان بروز مشکلات حقوقی وجود دارد، ابتدا با یک وکیل اداره کار شیراز مشورت کنید و از او درخواست کنید تا در جلسات کاری شما هنگام بستن قرارداد حضور داشته باشد.

حضور وکیل هنگام عقد قرارداد می‌تواند مزایای خوب و مناسبی داشته. برای اینکه بتوانید بهتر در مورد استخدام بهترین وکیل اداره کار در شیراز تصمیم بگیرید، مزایای وجود وکیل زمان بستن قرارداد را در پایین ذکر کردیم.

مزایای حضور وکیل هنگام بستن قرارداد

  • جلوگیری از بروز خطا هنگام امضای قرارداد
  • خواندن دقیق قرارداد و بررسی مشکلات و نقاط ضعف آن
  • ارائه درخواست‌های لازم و ضروری توسط وکیل از طرف موکل به کارفرما یا کارگر
  • جلوگیری از بروز هزینه‌های جبران ناپذیر حقوقی

بهترین وکیل اداره کار تضمینی در شیراز

موضوعات مربوط به کارگر و کارفرما، به قدری گسترده و پیچیده است که شکایات آن بهتر است همراه با وکیل اداره کار و مشاور پیش برود. با گرفتن وکیل تضمینی اداره کار در شیراز، می‌توانید از هزینه‌های اضافه ناشی از بی اطلاعی از قوانین و روش‌های کلاهبرداری جلوگیری کنید. چرا که وکیل اداره کار، علاوه بر پیگیری شکایت شما بعد از ایجاد مشکل، وظیفه دارد تا قبل از اینکه مشکل حقوقی برای شما پیش بیاید، شما را برای جلوگیری از این مشکلات راهنمایی کند.

WeCreativez WhatsApp Support
پیام خود را برای ما بگذارید و منتظر پاسخ ما بمانید
سلام، vpn خود را روشن کنید
پیمایش به بالا
به بالا بروید