بهترین وکیل حضانت در شیراز تضمینی

بهترین وکیل حضانت در شیراز باید بدون هیچگونه احساسات راجب پرونده تصمیم گیرد و با سلاح قوانین کشور تلاش کند تا از حق موکل خود به خوبی دفاع کند. همانگونه که می دانید، تشکیل خانواده یک امر مهم و ضروری به شمار می آید. متاسفانه امروزه به دلیل مشکلات و اختلافات زیاد، و یا ازدواج در سنین پایین، موجب از هم پاشیدگی زندگی ها شده است. گاهی اوقات شدت اختلاف میان زوج ها موجب می شود، تا دادگاه از آن ها طرح دعوی حقوقی از طرفین و یا یکی از آن ها بگیرد.

وکیل حضانت شیراز

حضانت چیست؟

در کل باید گفت که حضانت به معنای مراقبت و سرپرستی از فرزند می باشد. همان گونه که می دانید، نگهداری از فرزند یکی از مهم ترین وظایف پدران و مادران محسوب می شود؛ نفقه فرزند همیشه برعهده پدر آن، و شیر دادن و مراقبت از فرزند بر عهده مادر می باشد. هر کدام از این وظایف ها به توانایی و شرایط پدر و مادر بستگی دارد. با این تعریف می توان فهمید که بر عهده گرفتن حضانت فرزند بر پدر و مادر، واجب کفایی محسوب می شود. حضانت فرزند در قوانین کشور ما، به پروش جسمانی فرزندان مرتبط است؛ یعنی شرایط تربیت و روحی و روانی آن ها مورد توجه قرار داده نمی شود.

زمانی که والدین از هم جدا می شوند، حضانت فرزند دختر یا پسر تا سن هفت سالگی بر عهده مادر می باشد. زمانی که فرزند به بلوغ کامل نرسیده باشند. سپس دختران در سن 9 سالگی و پسران در سن 15 سالگی می توانند تصمیم بگیرند که می خواهد ادامه زندگی خود رادر کنار پدر خود باشند یا با مادر. تا قبل از این سنین حضانت آن ها بر عهده پدر و مادر می باشد. موارد هایی وجود دارد که باید در حضانت فرزند مورد بررسی قرار بگیرد. عدم صلاحیت پدر و مادر، فوت پدر و مادر، طلاق و طلاق توافقی موارد هایی هستند که در حضانت فرزند مورد بررسی قرار می گیرند.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

حق حضانت فرزند

در مواقع طلاق توافقی، زن و مرد باید در رابطه با حضانت فرزند خود با هم به توافق برسند. مواقعی که زن بخواهد مجدد ازدواج کند، اگر حضانت فرزند در آن مواقع باز مادر باشد، قانون حق حضانت کودک را از مادر می‌ گیرد و حق حضانت فرزند را به پدر می‌ دهد. اما اگر در طلاق توافقی زن و مرد در این رابطه با هم به توافق رسیده باشند حضانت فرزند از مادر سلب نخواهد شد. در مواقعی هم که یکی از والدین فرزند از دنیا برود حق حضانت فرزند بر عهده والدین دیگری خواهد بود.

اما باید گفت که زمانی‌ که هر دو والدین، یعنی پدر و مادر فوت کند حضانت فرزند بر عهده‌ جد پدری می‌باشد. در رابطه با عدم صلاحیت پدر و مادر همچون اعتیاد، باید گفت که، حضانت فرزند در مواقع طلاق بر عهده والدین دیگر می‌ باشد.

همچنین بخوانید: وکیل ارث شیراز

وکیل حضانت در شیراز
وکیل حضانت شیراز

وکیل حضانت در شیراز تضمینی

همان‌ طور که می‌ دانید، پرونده حضانت فرزند جزء دسته پرونده‌ های پیچیده در دادگاه محسوب می‌ شود. این دسته از پرونده‌ ها باید با کمک یک وکیل حضانت خوب و مجرب در شیراز پیش برود. مشورت کردن با وکلای حضانت فرزند شیراز در رابطه با حضانت، شرایط حضانت و سن حضانت فرزند اطلاعات بگیرد. وکیل حضانت در شیراز در واقع از دسته وکلایی هستند که از دانش حقوقی بسیار برخوردار هستند و در قوانین مربوط به خانواده اطلاعات کافی را دارد.

با مشورت گرفتن از یک وکیل حضانت مجرب می‌ توانید متوجه شوید، که برای حضانت فرزند شرایط های مهم وجود دارد؛ که باید به آن‌ ها توجه داشته باشید. برای گرفتن حضانت فرزند باید از مواردی همچون صحت اخلاقی مناسب، نداشتن سابقه کیفری و همچنین عدم اعتیاد به مواد مخدر و موارد دیگر برخوردار باشد.

بخشیدن مهریه در قبال حضانت فرزند

در رابطه با این مورد باید گفت که، مابقی قانون ۱۱۶۸ مدنی، مراقب نگهداری از فرزند، جز تکالیف پدر و مادر محسوب می شود، این به این معنا می‌ باشد که هر کدام از والدین می‌ توانند حق حضانت فرزند را برعهده بگیرد. برخی از زنان در مواقع طلاق، به ازای مهریه خود حضانت دائمی فرزند را بر عهده می‌ گیرد. در قانون ۱۱۷۰ مدنی، در رابطه با حضانت ذکر کرده است که، مواقعی که مادر در مدت زمانی که حضانت فرزند بر عهده آن باشد، و در آن مواقع که حضانت فرزند را عهده دار است بخواهد مجدد ازدواج کند، حضانت فرزند از مادر سلب می شود و به پدر واگذار خواهد شد.

همچنین بخوانید: وکیل انحصار وراثت شیراز

وکیل حضانت در شیراز
وکیل حضانت شیراز

ویژگی‌ های بهترین وکیل حضانت در شیراز

در رابطه با ویژگی‌ های وکیل حضانت در شیراز می‌ توان گفت که، اهمیت دادن به حقوق خانواده و کار های مرتبط با آن، در انتخاب کردن وکیل حضانت شیراز یکی از نکات مهم محسوب می‌ شود. همان طور که می‌ دانید، قوانین مربوط به خانواده در دنیای امروزه روز به روز در حال تغییر است. اگر دقت کرده باشید، در قسمت فوق اشاره شد که، یک وکیل حضانت مجری و خوب در زمینه خانواده و حضانت باید تمام اطلاعات کافی را در رابطه با این پرونده داشته باشد و با تمام قانون و مقررات در رابطه با خانواده آشنا باشد تا بتواند شما را به بهترین روش راه نمایی کند.

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های وکیل حضانت در شیراز، تعهد و صداقت آن‌ ها می‌ باشد. تمامی وکلای حضانت شیراز باید از این ویژگی برخوردار باشند و به‌ طور صادقانه تمام نکات و امورات پرونده موکل خود را با آن‌ ها در میان بگذارد. متعهد بودن این دسته از وکلا، موجب می‌ شود تا از هیچ‌ گونه اقدامات قانونی برای احقاق حقوق موکل خود هیچ کوتاهی نکنند و با تمام توان و انرژی خود، کار های پرونده موکل خود را پیش ببرد.

هزینه وکیل حضانت فرزند شیراز

در رابطه با هزینه وکیل حضانت در شیراز باید گفت که، بخش هزینه وکیل حضانت فرزند بر عهده خود وکلا صورت می گیرد. در واقع هزینه وکیل حضانت با توجه به مهارت ها و تجربیات بهترین وکیل شیراز محسابه شورأ، و هزینه مشخصی را نمی توان در رابطه با این مورد تعیین کرد. همچنین میزان هزینه وکیل حضانت در شیراز به پرونده شما هم بستگی دارد. هر چقدر که پرونده شما پیچیده ت باشد، میزان هزینه هم افزایش پیدا خواهد کرد.

پیمایش به بالا
به بالا بروید