بهترین وکیل تضمینی مواد مخدر در شیراز

شهر شیراز یکی از شهرهای بزرگ ایران است و همیشه پرونده های مربوط به مواد مخدر زیادی در آن وجود دارد. در بعضی از پرونده ها اگر شخص پیگیر پرونده، از آگاهی و مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است خسارت های مالی و جانی به شخص مربوطه وارد شود. یک وکیل ماهر مواد مخدر از قوانین و تبصره های مربوط به حمل و مصرف مواد مخدر آگاه است و می تواند کمک زیادی در این زمینه به موکل خود بکند. در این مقاله قصد داریم درباره ی بهترین وکیل مواد مخدر شیراز صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

وکیل مواد مخدر شیراز

مواد مخدر چیست؟

همه ی شما تعریفات زیادی از مواد مخدر شنیده اید اما بهتر است بدانید مواد مخدر شامل مواد طبیعی و شیمیایی است که می تواند عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار دهد. البته قابل ذکر است که برخی مواد مخدر طبیعی با درصد خیلی کم در بعضی از داروها استفاده می شوند. استفاده از مواد مخدر در طولانی مدت باعث می شود فرد نسبت به آن ماده اعتیاد پیدا کند. اعتیاد به مواد مخدر فرد را به مشکلات روحی و جسمی دچار می کند. بیماری اعتیاد قابل درمان است اما با توجه به خواسته ی قلبی شخص معتاد برای ترک مواد مخدر و میزان مصرف او درمان می تواند سخت یا آسان باشد.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

وکیل مواد مخدر کیست؟

وکیل مواد مخدر وکیلی است که اطلاعات و دانش کافی درباره ی قوانین مربوط به حمل و استفاده ی مواد مخدر دارد. داشتن تجربه و تخصص در زمینه ی مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با یک اشتباه کوچک ممکن است فرد به اعدام یا حبس ابد محکوم شود. با توجه به اینکه تعداد وکلای باتجربه در این زمینه بسیار کم است پس در انتخاب یک وکیل مواد مخدر خوب باید دقت کافی را داشته باشید. بهتر است بدانید که یک وکیل معمولی در پرونده های مربوط به مواد مخدر نمی تواند خیلی خوب از شما دفاع کند.

بهترین وکیل مواد مخدر در شیراز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به طور کلی می توان گفت هر گونه عملی در رابطه با مواد مخدر (کاشت، پنهان کردن، فروش، ساختن مواد مخدر، انتقال مواد مخدر) جرم به حساب می آید و چنانچه هر کدام از رفتارهای گفته شده در بالا را انجام دادید باید از یک وکیل خوب کمک بگیرید. یک وکیل تضمینی مواد مخدر در شیراز کسی است که تجربه و مهارت کافی در زمینه ی مواد مخدر داشته باشد و از تمام قوانین و تبصره های مربوط به مواد مخدر آگاه باشد و بتواند با فن بیان عالی در دادگاه از حق موکل خود دفاع کند. همچنین باید از قدرت نگارش بالایی برخوردار باشد تا بتواند به خوبی شکواییه و… را تنظیم کرده و به دادگاه تقدیم کند.

همچنین بخوانید:

حمل مشروب در فرودگاه

وکیل سرقت در شیراز

وکیل خانواده شیراز

جرم نگهداری مشروبات الکلی 

 ویژگی یک وکیل خوب مواد مخدر چیست؟

یک وکیل مواد مخدر دارای ویژگی هایی است که عبارتند از:

  1. یک وکیل مواد مخدر خوب وکیلی است که بتواند بدون مراجعه ی موکل خود در دادگاه از حق موکل خود دفاع کند و نتیجه ی هر جلسه را برای موکل خود توضیح دهد.
  2. حق وکالت منصفانه
  3. داشتن فن بیان بسیار قوی
  4. رازدار بودن نسبت به اطلاعات موکل خود
  5. داشتن مهارت و تجربه ی کافی در زمینه ی مواد مخدر
  6. داشتن برخورد خیلی خوب و محترمانه با قاضی دادگاه

برای انتخاب وکیل مواد مخدر تضمینی در شیراز چه کارهایی باید انجام دهیم؟

بهتر است قبل از انتخاب بهترین وکیل شیراز ، حتما در مورد او تحقیق کنید و رزومه ی او را بررسی نمایید. همچنین امتیاز وکیل را مورد بررسی قرار داده و بعد وکیل خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب بهتر است ابتدا برای مشاوره ی اولیه بروید و با او صحبت کنید و همه ی اتفاقات را برای او توضیح دهید. وکیل نیز پس از بررسی پرونده ی شما، نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

وکیل مواد مخدر شیراز چه خدماتی می تواند برای موکل خود انجام دهد؟

  1. ثابت کردن بی گناه بودن فردی که هیچ سابقه ای در زمینه ی مواد مخدر ندارد
  2. اگر موکل به مجازاتی محکوم شد، وکیل بتواند در مجازات او تخفیف بگیرد
  3. اگر موکل به حبس محکوم شده باشد، وکیل باید بتواند از حبس او بکاهد
  4. گرفتن عفو مقام رهبری
  5. گرفتن حکم آزادی مشروط برای موکل خود
  6. وکیل خوب مواد مخدر در شیراز باید تلاش کند مجازات موکل خود را به پرداخت نقدی تبدیل کند.

انواع مواد مخدر

مواد مخدر در ساده ترین شکل به دو دسته ی زیر تقسیم بندی می شوند:

1 ) مواد مخدر صنعتی

مواد مخدر صنعتی به مواد مخدری گفته می شود که در آزمایشگاه ها ساخته می شوند. این نوع مواد مخدر از ترکیب مواد مخدر سنتی با مواد شیمیایی دیگر به وجود می آید. در بیشتر موارد آثار مخرب مواد مخدر صنعتی نسبت به مواد مخدر سنتی بیشتر است و به همین دلیل است که مجازات حمل و تولید و خرید و فروش مواد مخدر صنعتی نسبت به مواد مخدر سنتی بیشتر است.

2 ) مواد مخدر سنتی

مواد مخدر سنتی به مواد مخدری گفته می شود که کاشت می شوند. تریاک یک نوع مواد مخدر سنتی است که با ترکیب آن با مواد دیگر، مواد مخدر دیگری به وجود می آید.

وکیل مواد مخدر شیراز
وکیل مواد مخدر در شیراز

انواع جرم های مربوط به مواد مخدر

  1. وارد کردن انواع مواد مخدر و یا قرص های روان گردان
  2. جابجا کردن هرگونه مواد مخدر توسط یک شخص
  3. خرید و فروش کردن انواع مواد مخدر و قرص های روان گردان توسط شخص
  4. پنهان کردن هر گونه مواد مخدر در مکان خاص توسط یک شخص
  5. ساختن انواع مواد مخدر در آزمایشگاه ها
  6. کاشت هر گونه مواد مخدر توسط شخص.

مجازات جرایم مواد مخدر چیست؟

مجازات بعضی از جرایم مربوط به مواد مخدر عبارتند از:

1 ) مجازات کاشت مواد مخدر

مجازات این جرم (مواد مخدر طبیعی باشد یا صنعتی) در مرتبه ی اول نقدی است و در مرتبه ی دوم غیر از پرداخت جریمه ی نقدی، هفتاد ضربه ی شلاق هم دارد. در مرتبه ی سوم به غیر از موارد گفته شده در مرتبه ی دوم، شامل پنج سال حبس نیز می شود و در مرتبه ی چهارم مجازات شخص اعدام است.

2 ) مجازات خارج یا وارد کردن مواد مخدر

مجازات مربوط به وارد کردن یا صادر کردن مواد مخدر تا پنجاه گرم، پرداخت جریمه ی نقدی به همراه پنجاه ضربه ی شلاق است. مجازات مربوط به پنجاه گرم تا نیم کیلو به غیر از جریمه ی نقدی، هفتاد ضربه ی شلاق و سه سال حبس می باشد. چنانچه مواد مخدر از نیم کیلو تا پنج کیلو گرم باشد، مجازات مربوط به آن پرداخت جریمه ی نقدی به همراه هفتاد و چهار ضربه ی شلاق و پنج سال حبس است. اگر شخص بیشتر از پنج کیلو مواد مخدر را وارد یا صادر کرده باشد، مجازاتش اعدام است.

3 ) مجازات نگهداری مواد مخدر

چنانچه فردی بین پنجاه گرم تا نیم کیلو مواد مخدر را نگهداری کند، مجازاتش جریمه ی نقدی به همراه حداکثر 74ضربه ی شلاق است. اگر مواد مخدر نگهداری شده بین نیم کیلو تا پنج کیلو گرم باشد، به غیر از پرداخت جریمه ی نقدی و 74 ضربه ی شلاق، به پنج سال حبس محکوم می شود و اگر مقدار مواد مخدر از پنج تا بیست کیلو گرم باشد به غیر از موارد گفته شده در بالا، به ده سال حبس محکوم می شود. همچنین اگر فردی چندین بار به این جرم مرتکب شود، دادگاه حکم مصادره ی اموال شخص را می دهد.

سوالات متداول

کشت گیاهان خشخاش و شاهدانه به منظور تولید روان گردان های صنعتی تولید و ساخت مواد مخدر و ارسال کردن آن به دیگر کشور ها حمل کردن، نگهداری، خرید و پخش مواد مخدر و همچنین روان گردان های صنعتی ساختن و مدیریت مکانی به منظور تولید و مصرف روان گردان های صنعتی استعمال مواد مخدر در هر صورتی تولید و فروش انواع وسایل مرتبط با ساخت یا استعمال مواد های مخدر محافظت و همچنین پناه دادن به محکومین و متهمین مواد مخدر قرار دادن مواد مخدر در مکانی به منظور متهم کردن دیگری.

افرادی که معتاد هستند تا مدت زمانی که مواد مخدر استفاده میکنند ، مجرم محسوب میشوند و ملزم به پرداخت جریمه نقدی و چندین ضربه شلاق میباشند.

جرم های قابل بخشش به جرم هایی گفته میشود که اجرای مجازات انها وابسته به شکایت های شاکی است.

ولی در این باره لازم به ذکر است که بدانید جرم های جنایی بر هم زننده امنیت جامعه محسوب میشوند و دادستان حکم شاکی را دارد.

مجازات کسی که فرد معتاد را فراری بدهد و یا به ان پناه بدهد ، یک پنجم تا یک دوم تنبیه جرمی که متهم را فراری یا پناه داده است، است به همراه حبس بسته به جرمی که کرده است و چندین ضربه شلاق محکوم می شود.

WeCreativez WhatsApp Support
پیام خود را برای ما بگذارید و منتظر پاسخ ما بمانید
سلام، vpn خود را روشن کنید
پیمایش به بالا
به بالا بروید