بهترین وکیل تضمینی چک در شیراز

یکی از موضوعات پر چالش این روز‌های دادگاه‌ها، شکایات و مشکلات حقوقی مربوط به چک است. چک به دلیل داشتن قوانین و ملزومات خاص، مشکلات بزرگی برای پیگیری دارد. به همین دلیل یکی از بهترین راه حل‌ها برای پیگیری مشکلات حقوقی مربوط به چک، گرفتن بهترین وکیل تضمینی چک در شیراز است. ما در این مقاله ضمن معرفی وکیل چک شیراز و مزایای آن، به یکسری از مهم‌ترین نکات در مورد مشکلات حقوقی چک می‌پردازیم.

وکیل چک شیراز

وکیل چک و سفته کیست؟

چک، یک سند تجاری است که از آن برای خرید‌های حال و بیشتر آینده استفاده می‌شود. کسی که چک را صادر می‌کند، ابتدا مبلغ چک را روی آن می‌نویسد و سپس با نوشتن یک تاریخ، زمان وصول آن را نیز ذکر می‌کند و در نهایت آن را امضا می‌کند. در مقابل، شخصی که چک را گرفته با رسیدن تاریخ وصول، می‌تواند به بانک مراجعه کند و مقدار پولی که داخل چک ذکر شده را از حساب شخصی که چک را نوشته برداشت کند. به طور کلی، چک یک نوع تضمین برای پرداخت مبلغی در تاریخ مشخص است.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

با اینکه قوانین مربوط به چک ساده و قابل فهم است؛ اما گاهی به دلایل سود جویی افراد، عدم پیروی از قوانین توسط صادر کننده چک و دیگر دلایل، مشکلات حقوقی بزرگی پیش می‌آید که حل کردن آن‌ها گاهی کار سختی است که یک شخص عادی و ناآگاه از پس آن‌ها بر نمی‌آید.

همچنین بخوانید:
وکیل دیه در شیراز
بهترین وکیل خانواده شیراز
وکیل سرقت در شیراز

وکیل چک شیراز که در دسته وکلای تجاری قرار دارد، یک شخص تحصیل کرده و آگاه به قوانین مربوط به چک است که می‌تواند با بررسی‌ها و تحقیق‌های حرفه‌ای خود، مشکلات حقوقی مربوط به چک را پیگیری کرده و آن‌ها را در صورت امکان برطرف کند. وکیل چک در شیراز تسلط بالایی روی انواع مختلف اسناد تجاری و مالی نظیر چک، سفته، سهام و… دارد؛ به همین دلیل گرفتن مشورت با یک وکیل چک، می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد و مانع هزینه‌های بزرگ و ضرر آفرین شد. یک وکیل مجرب در زمینه چک و اسناد مالی، علاوه بر داشتن تسلط و آگاهی روی ماهیت این اسناد و قوانین آن، تسلط بالایی روی دفاع از موکل دارد و می‌تواند حق موکل خود را پس بگیرد.

وکیل چک در شیراز
بهترین وکیل چک در شیراز

وکیل تضمینی چک در شیراز

یکی از انواع مختلف وکالت بین بهترین وکیل شیراز و موکل، وکالت تضمینی است. در وکالت تضمینی، موکل در قرارداد ذکر می‌کند که در صورت موفقیت پرونده در دادگاه، حق الوکاله وکیل را می‌پردازد. وقتی یک وکیل، وکالت تضمینی را بپذیرد، یعنی امکان موفقیت پرونده در دادگاه بسیار بالا است. زیرا در صورتی که نمی‌توانست پرونده را به سرانجام برساند، به هیچ عنوان وکالت تضمینی را قبول نمی‌کرد.

بنابراین این موضوع می‌تواند کاملا به نفع موکل باشد؛ زیرا در صورتی که پرونده او قابل حل نباشد، نیازی نیست هزینه حق الوکاله به وکیل بپردازد و به این صورت از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده است. همچنین یک وکیل تضمینی، از آنجایی که دستمزدش شرطی است، دلسوزی بیشتری برای پرونده می‌کند و تمام تلاشش را می‌کند تا این پرونده به نتیجه مطلوب خود برسد؛ زیرا اگر پرونده موفق نشود، وکیل حق الوکاله‌ای دریافت نمی‌کند.

مزایای گرفتن وکیل تضمینی چک برگشتی

برای اینکه بتوانید در خصوص استخدام وکیل تضمینی چک در شیراز بهتر تصمیم‌گیری کنید، مزایای گرفتن وکیل تضمینی چک را در ادامه برای شما شرح دادیم:

  • تسلط وکیل چک بر تمامی جوانب چک و دیگر اسناد مالی و تجاری
  • رفتار حرفه‌ای وکیل چک در تحقیق و بررسی حواشی مشکلات حقوقی و کیفری چک
  • مهارت وکیل چک در بیان دفاعیه موکل خود و تلاش برای گرفتن حق
  • عدم ضرر مالی بعد از باخت پرونده در صورت تضمینی بودن وکالت
  • تلاش دلسوزانه وکیل تضمینی برای پرونده به دلیل شرطی بودن حق الوکاله‌اش
  • هزینه بسیار زیاد عدم پیگیری چک در مقابل هزینه و حق الوکاله وکیل چک برای چک برگشتی

و در نهایت، قوانین چک که زیرمجموعه قوانین تجارت است، در عین واضح بودن، پیچیدگی خاصی دارد که تنها یک وکیل در مورد چک می‌تواند مشکلات مربوط به آن را به راحتی حل کند.

نکات حقوقی مهم مربوط به چک

در این بخش از مقاله، نکات و ملزومات مهم و قابل اهمیت چک را بررسی و تشریح می‌کنیم. شما با خواندن این بخش از مقاله، به اصلی‌ترین نکات مربوط به چک آشنا می‌شوید.

بهترین وکیل چک شیراز
بهترین وکیل تضمینی چک در شیراز

وکیل چک بی محل

یکی از اصطلاحات رایج در مسائل مربوط به چک، شرایط وصول و پیگیری چک بی محل است. اصطلاح چک بی محل زمانی به کار برده می‌شود که حساب صادر کننده چک خالی باشد و مبلغ درج شده روی چک را نداشته باشد. طبق ماده 3 قانون صدور چک، در تاریخ درج شده باید مبلغ مورد نظر در حساب موجود باشد؛ در صورتی که حساب در این تاریخ دارای این مبلغ نباشد، بانک وظیفه دارد تا علت عدم وصول چک را به دارنده چک به طور صریح اعلام کند و یک گواهی تحت عنوان گواهی عدم پرداخت امضا کند و به او ارائه دهد.

بر اساس ماده 4 قانون صدور چک، در صورتی که مبلغ موجودی داخل حساب شخص صادر کننده چک کمتر از مبلغ روی چک باشد، دارنده چک می‌تواند آن موجودی را بردارد و از بانک برای گرفتن باقیمانده مبلغ، گواهی‌نامه دریافت کند. این گواهی به جای اصل چک قابل استفاده است. بنابراین نباید بدون داشتن پشتوانه و یا موجودی داخل حساب اقدام به صدور چک کرد؛ زیرا در این صورت چک بی محل خوانده می‌شود و مشکلات حقوقی و گاهی کیفری برای صادر کننده ایجاد می‌کند. در صورتی که به هر دلیلی به مشکلات مربوط به چک بی محل برخورد کردید، حتما با یک وکیل حرفه‌ای و مجرب چک مشورت کنید.

وکیل چک برگشتی

بعد از اینکه دارنده چک از بانک صادر کننده گواهی عدم پرداخت را دریافت کند. دارنده چک می‌تواند آن را برگشت بزند. برای پیگیری کیفری چک برگشتی، دارنده چک باید بعد از گذشت 6 ماه از صدور آن اقدام به پیگیری از طریق دادگاه کند. در صورتی که قبل از این 6 ماه اقدام کند، پیگیری کیفری صورت نمی‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص چک کیفری و چک حقوقی و نحوه پیگیری آن بهترین راه حل مشورت با بهترین وکیل چک در شیراز است. زیرا وکیل چک برگشتی به دلیل تسلط روی جوانب چک، اقدام به پیگیری حرفه‌ای و با برنامه ریزی می‌کند.

سخن آخر بهترین وکیل چک در شیراز

چک و اسناد تجاری ، همیشه چالش‌های بزرگ و پیچیده‌ای هم برای صادر کننده و هم برای دارنده چک ایجاد کرده است. این چالش‌ها اغلب به دلیل بی اطلاعی دارنده چک و عدم رعایت قوانین توسط صادرکننده چک ایجاد می‌شود. یک وکیل مجرب و حرفه‌ای چک، با اطلاع کامل از این چالش‌ها و نحوه پیگیری آن‌ها، می‌تواند بسیاری از آن‌ها را برطرف کند و یا حتی از رخ دادن آن‌ها جلوگیری کند.

سوالات متداول

چک در وجه حامل به این معنا است که کسی که چک را با خود حمل میکند به این منظور است که دارنده چک است و همچنین میتواند ان را نقد کند

در این صورت اگر شخصی بخواهد چک را به فرد دیگری انتقال بدهد احتیاجی به ظهر نویسی نیست و با تحویل دادن و دست به دست کردن آن چک قابل انتقال است.

با حذف شدن چک در وجه حامل و ظهر نویسی، همچنان میتوان چک را انتقال داد.

بانک مرکزی با راه اندازی سامانه ای جهت این امر تسهیل کرده و شما می توانید از طریق سامانه استعلام صیاد از اعتبار فردی که چک صادر کرده است با خبر شوید و مطمئن شوید که آیا این شخص آدم خوش حسابی است یا خیر.

در پاسخ این سوال میتوان گفت که اگر فرد صادر کننده در همان بانک حساب دیگری داشته باشد باید وجه چک را از حساب دوم وصول کرد.

خیر. شخص با داشتن چک برگشتی تا موقعی که از آن چک رفع سوء نکرده نمی تواند اقدام به دریافت دسته چک بکند.

WeCreativez WhatsApp Support
پیام خود را برای ما بگذارید و منتظر پاسخ ما بمانید
سلام، vpn خود را روشن کنید
پیمایش به بالا
به بالا بروید