بهترین وکیل قاچاق شیراز تضمینی

پرونده های قاچاق به عنوان مصادیق کیفری جدی تلقی می شوند، که قانون برای آن ها مجازات های سنگینی در نظر گرفته است. این گونه دعاوی بدون حضور و نقش وکیل قاچاق شیراز در پرونده قاچاق کالا و ارز رونق نمی گیرد. زیرا اثبات بی گناهی متهم پرونده بسیار مشکل بوده و مستلزم استفاده از وکلای قاچاق کالا و ارز در شیراز برای پرونده های کیفری است.
وکیل قاچاق شیراز

جرم قاچاق کالا و ارز در پرونده های وکیل قاچاق شیراز

بر اساس ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر فعل یا ترک فعلی که خلاف تشریفات قانونی مربوط به واردات و صادرات کالا و ارز باشد و برای آن مجازات تعیین شده باشد، قاچاق محسوب می شود و بهتر است برای حل این پرونده ها از وکیل قاچاق شیراز استفاده کنید.

طبق بند ب این ماده، کالا به معنای هر چیزی است که در گمرک دارای ارزش اقتصادی باشد. بر اساس بند پ، ارز به واحد پول رایج کشورهای خارجی، از جمله اسکناس، گواهی، حواله های ارزی و سایر اسناد الکترونیکی یا مکتوب مورد استفاده در معاملات مالی اطلاق می شود. طبق بند ت این قانون، رویه های قانونی فعالیت هایی مانند تشریفات گمرکی و بانکی، اخذ مجوزهای لازم و ارائه به مراجع ذی ربط است. کالاهای ممنوعه در این قانون و بند ج، کالاهایی هستند که صادرات یا واردات آن ها به موجب قانون ممنوع است.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

تفاوت جرایم قاچاق ارز و کالا با دیگر اشکال قاچاق

یکی از سوالاتی که در جریان مشاوره حقوقی از سوی وکیل قاچاق در شیراز مطرح می شود، این است که قاچاق کالا و ارز چیست و چه تفاوتی با سایر انواع قاچاق دارد؟

قاچاق در واقع به معنای تردد کالا – از هر نوعی – است، که از مرزهای بین المللی عبور کند و ورود و خروج آن ممنوع باشد.

اکنون که معنی قاچاق را متوجه شدید، به بررسی تفاوت قاچاق ارز با سایر انواع قاچاق می پردازیم. قوانین ایران قاچاق را به چهار دسته تقسیم می کند:

  1. قاچاق کالا و ارز
  2. قاچاق مواد مخدر
  3. قاچاق اسلحه
  4. قاچاق انسان
وکیل قاچاق در شیراز
بهترین وکیل قاچاق شیراز

به هر نوع کالای قاچاق که در گروه اول تا سوم قرار بگیرد، قاچاق کالا و ارز می گویند. طبق قوانین مربوطه، قاچاق انسان ساده ترین شکل ممکن است و در موارد شدید مجازات شدیدی مانند اعدام را به دنبال دارد.

همچنین بخوانید: وکیل آدم ربایی در شیراز

انواع کالا و ارز در پرونده های وکیل قاچاق شیراز

ارز به هر مدل پول یا مبادله اقلام با ارزش در روابط اقتصادی و بین المللی اطلاق می شود. در نتیجه، تشخیص دادن این موضوع آسان است. انواع مختلفی از محصولات وجود دارد که بر آینده مجرمان تأثیر می گذارد. انواع ارز، محصولات و کالاها عبارتند از:

کالاهای ممنوع

کالاهای کاملا ممنوعه، یعنی ورود و خروج این کالاها به ایران تحت هر شرایطی ممنوع است. نمونه های قابل توجه نظیر مشروبات الکلی، ابزار و وسایل قمار و ماهواره هستند.

محصول مجاز مشروط

این محصولات در صورت گذراندن مراحل تایید و مقررات مربوط به ورود و خروج، محصولات تایید شده محسوب می شوند. به عنوان مثال : وسایل الکتریکی، پارچه و غیره.

محصولات مجاز

برخی از اقلام را می توان بدون پرداخت هزینه در هنگام ورود و خروج از کشور حمل کرد، مگر اینکه ممنوع باشد. وسایل شخصی مسافران خارجی در این قسمت گنجانده شده است. اگر عملیات قاچاق در تعداد زیاد و به صورت سازماندهی شده انجام شود، مجازات سنگینی برای قاچاقچیان در نظر گرفته می شود. در این موارد مجازات تعلیقی اعمال نمی شود؛ اما اگر کالا مجاز باشد و همچنین در صورتی که شواهدی مبنی بر واردات غیر قانونی نداشته باشد، جریمه قابل تعلیق است.

رسیدگی به جرم قاچاق و نقش وکیل قاچاق در شیراز

رسیدگی به جرایم قاچاق این افراد در اختیار سازمان تعزیرات اسلامی است. اما اگر مجرم مفسد فی الارض شناخته شود، جنبه قضایی آن تقویت شده و در صلاحیت دادگاه انقلاب خواهد بود. فعالیت سیستماتیک و هماهنگ سه نفر یا بیشتر و استفاده از سلاح در جرم باعث می شود که جرم قاچاق شامل مفاسد جهانی و مفسد فی الارض شود. جرم قاچاق یکی از معدود جرایمی است که مجازات آن از جزای نقدی تا اعدام متغیر است. بنابراین کمک گرفتن از یک وکیل قاچاق در شیراز می تواند تاثیری به سزایی در این پرونده ها داشته باشد.

همچنین بخوانید: وکیل جعل اسناد شیراز

وکیل قاچاق شیراز
وکیل قاچاق ارز و کالا در شیراز

بهترین وکیل قاچاق کالا و ارز در شیراز

مرجع صالح برای رسیدگی به قاچاق ارز و کالا، تعزیزات دولتی و حکومتی است، اما در صورتی که این قاچاق توسط کارمندان و ماموران دولت انجام شود، رسیدگی در صلاحیت دادسرای انقلاب خواهد بود. قاچاق ارز و کالا یک قانون تعیین شده است و پیچیدگی های خاص خود را دارد که باعث می شود از خدمات وکیل قاچاق کالا و ارز در شیراز استفاده کنید که با اطلاعات کافی و بینش کافی پرونده شما را در مسیر درست هدایت می کند و از اختلاس و خسارت مالی بیشتر جلوگیری می نماید.

وقتی به وکیل قاچاق شیراز مراجعه می کنید و مشاوره حقوقی لازم را می گیرید، وکیل پرونده ها را بررسی می کند و به شما می گوید که جرم قاچاقی که انجام داده اید، قابل تخفیف یا معافیت از مجازات است یا خیر. آیا امکان دارد ارتکاب جرم منجر به مصادره دارایی های شما مانند خودرو شود یا خیر.

قاچاق جرمی است که اثرات منفی بر اقتصاد دارد، و یکی از مواردی است که اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار می دهد. با افزایش معضل قاچاق در بخش های مختلف، قانون جدیدی برای مبارزه و جلوگیری از این پدیده وضع شد.

یک وکیل قاچاق در شیراز برای حمایت از موکل خود باید از تمامی این قوانین آگاهی کافی داشته باشد. شما می توانید مشاوره های حقوقی لازم را تلفنی و حضوری با او داشته باشید و پرونده خود را به او بسپارید. وکیل قاچاق کالا و ارز در شیراز با درخواست برای بررسی دقیق پرونده و پرسیدن سوالات اساسی از شما، اطلاعات لازم را در زمینه پرونده شما کسب می کند، تا بهترین حمایت را طبق قانون از شما به عمل آورد.

لزوم مشاوره حقوقی با وکیل قاچاق کالا و ارز شیراز

یکی از مهم ترین نتایج دریافت مشاوره حقوقی از وکیل قاچاق شیراز این است که فرد اهمیت مشاوره با وکیل قاچاق کالا و ارز در شیراز را درک کند. بنابراین در این شرایط بهتر است برای جرایم قاچاق کالا و ارز از بهترین وکیل شیراز استفاده شود.

مجازات جرایم قاچاق کالا و ارز چیست؟

اگر جرم قاچاق متداول باشد، یعنی محصولات مرتبط ذاتاً ممنوع نباشند، مجازات های زیر بر اساس ارزش کالا اعمال می شود:

  1. در صورتی که ارزش محموله تا سقف یک میلیون تومان باشد، جریمه آن دو تا سه برابر ارزش کالا خواهد بود.
  2. اگر ارزش واقعی کالا بین یک تا ده میلیون باشد، از 3 تا 5 برابر ارزش کالا جریمه می شوید.
  3. اگر ارزش مرسوله بین ده میلیون تا صد میلیون باشد، 5-7 برابر جریمه می شود. اگر قیمت محصول به این میزان برسد، مجازات آن بین 6 ماه تا 2 سال حبس خواهد بود.
  4. در صورتی که میزان کالای کشف شده بیش از صد میلیون تومان باشد، از 7 تا 10 برابر ارزش کالای قاچاق جریمه می شوید. مجازات این مقدار قاچاق بین دو تا پنج سال حبس است.

در ادامه بخوانید : وکیل حضانت در شیراز

نتیجه گیری نهایی

با مشاوره با یک وکیل قاچاق کالا و ارز در شیراز می توانید محدوده جرم خود را مشخص کنید و میزان جریمه و مجازات را بررسی نمایید. یک وکیل قاچاق متخصص بر اساس دانش و تجربه خود می داند که چگونه اسناد لازم برای دفاع را جمع آوری کند و پرونده را به سمت حداقل مجازات سوق دهد.

پیمایش به بالا
به بالا بروید