بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز

هر فرد پس از تولد با نام مشخصی شناخته می شود؛ این نام در تمام مدارک او ثبت می شود و در تمام محافل با این اسم معرفی خواهد شد. به همین خاطر به پدر و مادرها توصیه می شود که در انتخاب نامی نیک برای فرزند خود کوتاهی نکنند. پس از دوره بزرگسالی، عده ای ممکن است از نام خود رضایت نداشته باشند و یا به هر دلیلی در صدد تغییر آن برآیند. بدیهی است که انجام تغییر نام در قانون کشور ما، قوانین به خصوصی دارد و پیچیدگی هایی در این زمینه گریبان گیر پرونده های حقوقی و افراد متقاضی خواهد شد که وکیل تغییر نام شیراز در این پرونده ها میتواند کمک کننده باشد.

وکیل تغییر نام شیراز

بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز در راستای احقاق حق موکل در پرونده های تغییر نام فعالیت می کند و روند این پرونده را به خوبی طی خواهد کرد. هر یک از این وکلا، با طی مراحل گسترده ای، این پرونده ها را پیش می برند. این افراد مشاوره های حقوقی مفیدی برای موکلین برگزار می کنند و آن ها را برای رسیدن به هدف قانونی خود کمک خواهند کرد.

وکیل تغییر نام شیراز

وکلای تغییر نام، تفاوتی با دیگر وکلای حقوقی ندارند؛ این افراد نیز باید مدارج علمی مورد نظر را طی کرده باشند و اطلاعات کافی در رابطه با قوانین ثبت احوال در دست داشته باشند. برای تغییر نام، باید به شرایط ثبت احوال توجه داشته باشید. برای این موضوعات حقوقی، قوانینی در این سازمان کشوری وجود دارد که افراد متقاضی باید در این رابطه اطلاعاتی به دست آورند.

در این رابطه در نظر گرفتن شرایط سنی فرد متقاضی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. نام هر فرد از دو بخش تشکیل می شود، نام کوچک و نام خانوادگی او؛ نام خانوادگی افراد در کشور ما، برگرفته از نام پدر است و نام کوچک نیز در بدو تولد افراد انتخاب می شود. وکیل تغییر نام در شیراز با در نظر گرفتن نام انتخابی و نامی که قصد تغییر آن را داریم، کلیه شرایط قانونی و راهکارهای موجود در آن را بررسی کرده و بهترین روش را انتخاب می کند.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

شرایط تغییر هر یک از نام های افراد متفاوت است. شرایط و ضوابط تغییر نام کوچک و نام خانوادگی با هم متفاوت هستند و وکیل تغییر نام این موارد را نیز در نظر می گیرد. در فرایند تغییر نام کوچک، شرایط بسیار ساده تر خواهد بود. اما افراد برای تغییر نام خانوادگی که نشان دهنده اصالت خانوادگی روند پیچیده تری را طی می کنند. نام کوچک افراد اغلب نام فرعی آن ها است و تغییر آن نیز بسیار ساده تر خواهد بود. وکیل تغییر نام در شیراز می تواند، شرایطی فراهم کند که تغییر نام خانوادگی نیز ساده تر انجام شود. این پروسه های قانونی بالا و پایین های بسیاری دارند و بدون حضور یک بهترین وکیل شیراز ، مشکلات بسیاری گریبان گیر متقاضی پرونده خواهد بود.

وکیل تغییر نام شیراز
وکیل تغییر نام در شیراز

اولین گام برای تغییر نام

هر یک از وکلا با دریافت هزینه وکیل تغییر نام شیراز، شما را برای حضور در این دادگاه ها آماده می کنند. متقاضیان پرونده خواه با حضور وکیل و یا بدون حضور او، باید به همراه اوراق شناسایی خود در عرصه های قضایی حضور داشته باشند. ثبت این دادخواست های قانونی به صورت الکترونیکی انجام می شود در صورتی که شما از خدمات بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز استفاده کنید، کلیه مراحل پرونده حقوقی از صدور اولیه حکم تا پایان آن، زیر نظر وکیل انجام خواهد شد و نیازی به حضور فرد نخواهد بود.

مدارک لازم برای پرونده تغییر نام

تشکیل پرونده تغییر نام نیازمند مدارک به خصوصی است. در این زمینه فراهم کردن یک استشهادیه با امضای دو فرد عاقل و بالغ، پیش از موعد دادگاه ضرورت دارد. این پرونده اغلب در اداره ثبت احوال شهر محل صدور مورد بررسی قرار می گیرد. این پرونده ها در محل اقامت فرد روال مورد نظر را طی می کنند تا افراد بدون زحمت قادر به پیگیری وضع موجود باشند.

نکات مهم پروسه تغییر نام

پروسه تغییر نام کوچک، اغلب ساده تر است؛ اما در صورتی که فرد متقاضی برای تغییر نام مذهبی خود اقدام کند، با مشکلاتی رو به رو می شود. به همین خاطر پس از رد پرونده در اداره ثبت احوال، فرد برای ادامه این فرایند به دادگاه مراجعه می کند. در این خصوص وکیل تغییر نام شیراز شما را با برخی نکات در این زمینه آشنا می کند:

وکیل تغییر نام در شیراز
وکیل تغییر نام شیراز
  1. دادگاه های کشور ما به شدت در مقابل تغییر اسامی مانند فاطمه، علی و… مقاومت می کند! پس شما کار سختی در پیش دارید. به همین خاطر در صورت اصرار شما برای تغییر این نام ها حضور یک وکیل از اهمیت بالایی برخوردار است.
  2. در صورتی که نام کنونی شما از میان اسامی عادی است، می توانید خود به تنهایی در این زمینه دادخواستی تنظیم کرده و به دادگاه تقدیم کنید. در این پرونده ها الزام کمتری برای حضور وکیل وجود دارد.

شرحی از پرونده های وکیل تغییر نام در شیراز

در این پرونده ها مراحل متعددی طی می شوند. شرح ابتدای دعاوی تغییر نام در مرحله اول، جریان دعوای تغییر نام، رای اولیه دادگاه و رای دادگاه تجدید نظر در مرحله نهایی، در این پرونده ها اجرا خواهند شد. در ادامه هر یک از این مراحل را به اختصار شرح می دهیم:

شرح دعوای اولیه

در مرحله اول مدارکی مانند استشهادیه، رضایت نامه امضا شده پدر، ابطال تمبرهای غیر مالی و دادخواستی با متن قانونی، تقدیم دادگاه می شود. در این دادخواست به دلیل تغییر نام اشاره می شود. به طور مثال برخی افراد به دلیل عدم پذیرش نام خود در جوامع امروزی خواهان تغییر آن هستند؛ برخی نیز به دلیل دو اسمه بودن دچار دو گانگی شده و نام خود را تغییر می دهند. همه این موارد در دادخواست های قانونی مربوطه قید می شوند.

همچنین بخوانید: وکیل بانکی شیراز

جریان دعاوی تغییر اسم در شیراز

در جریان پرونده های حقوقی، هزینه وکیل تغییر نام شیراز با در نظر گرفتن میزان سختی پرونده متغیر است. در واقع جریان پرونده است که دستمزد نهایی این افراد را تعیین می کند. بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز در تاریخ های مقرر در دادگاه های مربوطه حاضر می شود و دفاعیات لازم را به محضر دادگاه ارائه می دهد. در دادگاه های تغییر نام بیشتر به زننده بودن اسم افراد توجه می شود. در صورتی که اسمی بر خلاف فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی باشد روال قانونی کار ساده تر طی می شود.

وکیل تغییر نام شیراز
وکیل تغییر نام در شیراز

رای نهایی دادگاه تغییر اسم

وکیل تغییر نام شیراز، در مراحل بعدی حکم نهایی دادگاه را دریافت می کند. رای صادره در راستای بطلان و یا تایید نظر متقاضی است و بسته به بندها و ماده های قانونی، حکم تغییر یا عدم تغییر نام را صادر می کند. در این مرحله افراد می توانند، درخواست تشکیل دادگاه تجدید نظر را داشته باشند.

رای تجدید نظر دادگاه

هزینه وکیل تغییر نام شیراز ربطی به نتیجه دادگاه های دادرسی به پرونده های حقوقی ندارد. رای صادره در دادگاه های اصلی، ظرف مدت بیست روز قابل تجدید نظر است و افراد می توانند، در خصوص برگزاری این دادگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین بخوانید: وکیل دیه شیراز

ارزیابی پرونده های وکیل تغییر نام شیراز

پس از تایید حکم نهایی مبنی بر تغییر نام افرد، انتخاب نام آینده بر عهده فرد مذکور خواهد بود. بهترین وکیل تضمینی تغییر نام در شیراز اسامی ممنوعه اداره ثبت احوال را نیز ارائه می دهد که روال پرنده را ساده تر کند. وکیل تغییر نام شیراز اسامی مستهجن و نا مناسب را که امکان رد در دادگاه های حقوقی را دارند، مشخص کرده و از میان اسامی انتخابی افراد، نامی مناسب ارائه می دهد.

جمع بندی

هزینه وکیل تغییر نام شیراز در راستای رسیدگی به پرونده های حقوقی و حضور وکیل مورد نظر در دادگاه های مربوطه پرداخت می شود. شما می توانید، برای رفع و حل این پرونده های حقوقی از خدمات این وکلا بهره ببرید.

پیمایش به بالا
به بالا بروید