بهترین وکیل نفقه در شیراز تضمینی

بهترین وکیل نفقه شیراز، وکیلی است که برای پرداخت نفقه از طرف مرد به زن فعالیت می کند و  برای تایید پرداخت مالی که برای ادامه زندگانی زوجه و تامین نیازهای اساسی او از طرف زوج پرداخت می شود در دادگاه تلاش مینماید.
مبلغ نفقه برای تامین هزینه هایی مانند خوراک، مسکن، پوشاک و… تعیین شده است. به موجب قانون اساسی کشور ما به محض جاری شدن صیغه نکاح میان زوجین، هر یک حقوق و وظایفی در قبال یکدیگر خواهند داشت، که نفقه یکی از مهمترین آن ها است. وکیل نفقه تضمینی در شیراز متعهد است که بصورت تضمینی و قطعی بتواند نفقه را در کوتاه ترین زمان ممکن به تایید برساند

وکیل نفقه در شیراز

شرایط وصول نفقه و نقش وکیل نفقه شیراز

برای این که زوجه به این حق قانونی خود برسد، باید دو شرط زیر برقرار باشند:

  1. در وهله اول عقد و پیمان بین زوجین باید به صورت دائمی برقرار شود؛ در زمینه عقد موقت مسئله نفقه مطرح نمی شود.
  2. تمکین زوجه نیز در این زمینه یک اصل مهم تلقی می شود. زوجه باید از همسر خود تمکین کند، تا مشمول دریافت نفقه شود. در غیر این صورت ناشزه نامیده شده و نفقه ای به او تعلق نمی گیرد.

شما می توانید با مشاوره گرفتن از وکیل طلاق شیراز با ریز نکات موجود در این عرصه های حقوقی آشنا شوید. یکی از این موارد، عدم حکم تمکین برای زنانی است که در منزل شوهر، به ضررهای مالی، فیزیکی و… دچار می شوند؛ در چنین پرونده هایی زن مشمول دریافت نفقه بوده و نیازی به تمکین نخواهد داشت.

نفقه زوجه بر نفقه سایر اعضای خانواده شوهر ارجحیت دارد؛ مردی که پدر و مادر مستحقی داشته باشد، ابتدا باید نیازهای زوجه را تامین کند و در صورتی که توان مالی او مازاد بر تامین همسر باشد، به پدر و مادر خود نیز کمک خواهد کرد.

وکیل نفقه شیراز
بهترین وکیل نفقه شیراز

نحوه تعیین مبلغ نفقه زن و فرزند

بهترین وکیل نفقه در شیراز در تعیین میزان نفقه ای که دادگاه برای زن مقرر می کند نیز تاثیر گذار بوده و نتایج مثبتی برای پرونده های دریافت نفقه همسر به همراه خواهد داشت. در قانون کشور ما میزان مشخصی برای مبلغ نفقه تعیین نشده و رقم آن بسته به شرایط زوج و زوجه تغییر می کند.

در محاکم خانواده، کارشناسانی حضور دارند که روند تعیین میزان نفقه زوجه را پیگیری کرده و با تحقیق در خصوص شرایط زندگی زوجه میزان نفقه را تعیین می کنند. پس از صدور نظر نهایی کارشناسان، زوجه به مدت 7 روز می تواند، اعتراض خود را به نفقه تعیین شده اعلام کند و در این زمینه مدارک محکمه پسندی ارائه دهد.

در مواردی که زن برای دریافت نفقه خود اقدام کند، میزان نفقه بر اساس تحصیلات، خانواده پدری، شئونات و… او تعیین می شود. به این ترتیب نظر کارشناسان در این زمینه مشخص خواهد شد. در این خصوص مطالبه نفقه های گذشته زن نیز در دادگاه های قضایی میسر می باشد. این مسئله در رابطه با نفقه فرزند قابل پیگیری نخواهد بود.

بهترین وکیل نفقه شیراز
وکیل نفقه شیراز

فرایند دریافت نفقه با کمک وکیل نفقه در شیراز

در صورتی که خود برای پیگیری این پرونده های حقوقی و دریافت نفقه اقدام کنید، بدون شک زمان و انرژی زیادی از شما به هدر می رود؛ به همین خاطر اغلب توصیه می شود که با پرداخت هزینه وکیل نفقه شیراز ، کار خود را ساده تر کرده و از خدمات این وکلات استفاده کنید.

وکیل نفقه در شیراز ابتدا دعوی مربوط به نفقه را در مراجع قضایی مطرح کرده و دادخواستی با موضوعیت عدم پرداخت نفقه تنظیم می کند. در تنظیم این دادخواست، تاریخ های مربوط به نفقه های پیشین زوجه نیز ذکر می شوند. پس از ارجاع این پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری، حکم محکومیت زوجه مبنی بر عدم پرداخت نفقه صادر می شود.

در برخی از پرونده ها از روش های طرح دعوی کیفری برای دریافت نفقه استفاده می شود؛ وکیل نفقه شیراز در مواردی که منفق انجام پرداخت نفقه را ترک کرده و افراد واجب النفقه را از این حق قانونی محروم می کند، شکایت کیفری تنظیم کرده و برای رسیدگی به جرایم او اقدامات لازم را انجام می دهد.
قانون کشور ما عدم پرداخت نفقه جرم محسوب می شود و دارای مجازات حبس برای زوج خواهد بود. در این خصوص پس از انجام تحقیقات مورد نظر در دایره کلانتری حکم نهایی برای زوج صادر می شود.

همچنین بخوانید: وکیل اسیدپاشی در شیراز

وضعیت نفقه در زمان مرگ همسر یا طلاق

پس از مرگ همسر، در زمان عده زن مشمول دریافت نفقه خواهد بود. شما می توانید، با پرداخت هزینه وکیل نفقه شیراز این حقوق قانونی را در این شرایط خاص به دست آورید. در صورتی که شوهر زن مفقود شود، نفقه او بر اساس قوانین موجود از اموال زوجه کسر خواهد شد.

در صورت طلاق زوجین، زن در شرایط حاملگی مشمول دریافت نفقه خواهد بود و تا زمانی که فرزند او به دنیا بیاید، از زوجه نفقه دریافت می کند. همه این پرونده ها در صورتی که مرد در شرایط فقر باشد و توان پرداخت نفقه زن را نداشته باشد، زن می تواند، درخواست طلاق بدهد و با طلاق او در دادگاه موافقت خواهد شد.

وکیل نفقه شیراز
بهترین وکیل نفقه شیراز

بهترین وکیل تضمینی نفقه در شیراز شما را در پیگیری و احقاق حق خود در این پرونده ها یاری می رساند. دانش حقوقی و مهارت های این وکلا رسیدگی به این امور را بسیار ساده تر می سازد. برای دریافت این حقوق قانونی هزینه هایی به مراجع مربوطه پرداخت می شود که مربوط به هزینه های کارشناسی و ابطال تمبر می باشند. در زمان طرح شکایت برای پرداخت نفقه ارائه مدارک شناسایی و عقد نامه رسمی یا نسخه رونویسی شده آن نیز ضرورت دارد.

همچنین بخوانید: وکیل خانواده شیراز

جمع بندی

در این گزارش از سایت بهترین وکیل شیراز با نحوه تعیین هزینه وکیل نفقه شیراز آشنا شده و فرایند رسیدگی به این پرونده های حقوقی را شرح دادیم. شما می توانید، با مطالعه موارد مذکور اطلاعات دقیقی در رابطه با قوانین حوزه نفقه و شرایط پرداخت آن به دست آورید. حق نفقه زمانی برای زن تعیین می شود که به کلیه وظایف قانونی خود در قبال مرد عمل کرده باشد. در غیر این صورت مشمول دریافت نفقه نخواهد بود. دادگاه با در نظر گرفتن شرایط زندگی زوجین، رسیدگی به این پرونده ها را انجام می دهد. به طور کلی پرونده های مربوط به نفقه پیچیدگی های بسیاری داشته و به عوامل مختلفی بستگی دارند.

پیمایش به بالا
به بالا بروید