بهترین وکیل مهریه در شیراز تضمینی

بهترین وکیل مهریه شیراز؛ از نگاه موکل وکیلی است که بتواند روال اخذ مهریه را در سریعترین زمان ممکن پیش ببرد و در جلسات دادگاه با قدرت مدافع حق موکل خود باشد که این شخص میتواند همان وکیل طلاق شیراز شما هم باشد 

رزومه کاری حامد اسکندری، متبحرترین وکیل پایه یک دادگستری در پرونده های مهریه شیراز نشان از این دارد که وی تا به این لحظه  پرونده های مهریه بسیار سختی را به نتیجه مثبت رسانده است و چون مهریه برای زوجه خیلی اهمیت دارد در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین وکیل مهریه تضمینی در شیراز صحبت کنیم پس با ما همراه باشید تا شماره تلفن بهترین وکیل مهریه شیراز را نیز به شما ارائه هیم

وکیل مهریه شیراز

مهریه به تعهدی گفته می شود که مرد در زمان خواندن خطبه ی عقد ملزم می شود تا آن را پرداخت کنند. مرد بابد پس از خواندن خطبه ی عقد، هر زمان که زن مهریه اش را مطالبه کند، آن را پرداخت نماید. البته باید بدانید که زمان عقد دائم حتما نباید مهریه ای تعیین شود و بدون داشتن مهریه نیز عقد دائم صحیح است. اما یکی از اجزای اصلی در عقد موقت، داشتن مهریه است و چنانچه مهریه ای برای زن تعیین نشده باشد، آن عقد باطل خواهد بود.

خصوصیات مهریه

خصوصیات و شرایط مهریه به شرح زیر می باشد:

  • باید مالیت داشته باشد.

  • توسط زوجه قابل تملک باشد.

  • معلوم و معین باشد و زوجین از آن اظهار بی اطلاعی نکنند.

  • در ملکیت مرد باشد.

  • دارای منفعت عقلایی مشروع باشد.

وکیل مهریه شیراز
بهترین وکیل مهریه در شیراز

راه های وصول و مطالبه مهریه بعد از طلاق

  1. فرستادن اظهار نامه برای زوج

    اظهار نامه یک برگه چاپی است که دارای دو ستون خواهان و خوانده است. خواهان همان زوجه و خوانده همان زوج است. چنانچه فردی توانایی پرداخت مهریه را داشته و از پرداخت آن اجتناب کند، زوجه می تواند مهریه خود را به اجرا بگذارد. اگر زوجه در مدت ده روز یکی از دارایی های همسر خود را به دادگاه معرفی کند، می تواند خیلی زود نسبت به توقیف آن اقدام کند. اما اگر مرد هیچ دارایی نداشته باشد و تنها حقوق ماهیانه دریافت کند، یک چهارم از حقوق هر ماه زوج به زوجه تعلق می‌گیرد. و تا زمانی که به صورت کامل مهریه را پرداخت نکرده است، این قانون پا بر جاست و نمی تواند از کشور خارج شود.

    در صورتی که مرد مالی داشته باشد ( مانند زمین، خانه، و… ) و زوجه احساس کند که تا زمان تشکیل دادگاه ممکن است زوج آن را بفروشد و یا به نام فرد دیگری بزند، می تواند درخواست قرار تأمین خواسته از دادگاه داشته باشد که با استفاده از این خواسته تا اعلام حکم نهایی، آن مال توقیف می گردد. توجه داشته باشید که مهلت تجدید نظر رأی دادگاه بیست روز است. و هر کدام از زوج یا زوجه می تواند در این بیست روز نسبت به حکم صادر شده اعتراض کند.

  2. دریافت کردن مهریه از طریق اجرای ثبت

    دومین روشی که زن با استفاده از آن می تواند مهریه خود را از زوج دریافت نماید، اجرای ثبت است. در این روش وکیل مهریه یا زوجه می تواند قباله ازدواج را به دفتر خانه ای که عقد در آن ثبت شده است ببرد و تقاضای صدور اجراییه کند. در این روش زوجه باید هزینه اجرایی را پرداخت کند. که این هزینه بعد از دادرسی از زوج گرفته می شود.

  3. دریافت مهریه از طریق مراجعه به دادگاه

    سومین روشی که زوجه با استفاده از آن می تواند مهریه خود را دریافت کند، از طریق دادگاه است. در این روش زوجه یا وکیل مهریه شیراز به دادگاه مراجعه کرده. و دادخواست استرداد مهریه را به دادگاه تقدیم می کند. دادگاه هم این درخواست را بررسی کرده و چنانچه زوجه حق دریافت مهریه را داشته باشد، حکم پرداخت مهریه صادر می شود. و زوج باید در زمانی که توسط دادگاه مشخص شده است مهریه را بپردازد.

دریافت مهریه پس از فوت همسر

بعد از منعقد شدن عقد نکاح میان زن و مرد، زن مالک مهریه می شود و پس از فوت مرد نیز، مهریه زوجه قابل دریافت می باشد و مهریه ی زن بعد از فوت شوهر از ارثیه ی شوهر پرداخت می گردد.

ورثه نیز موظف هستند که مهریه ی زن را بعد از فوت شوهر تا ظرف 10 روز پرداخت نمایند. در غیر این صورت، زن می تواند درخواست تأمین مهریه از طریق توقیف اموال را بدهد. اگر اموال فرد فوت شده کفاف پرداخت مهریه را ندهد یا شخص فوت شده اموالی برای توقیف نداشته باشد، زوجه می تواند از مراجع قانونی و دادگاه اقدام کند و به یک وکیل مهریه در شیراز مراجعه نماید.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

ویژگی های بهترین وکیل مهریه شیراز

بهترین وکیل مهریه شیراز ، وکیلی است که به خانم ها کمک می کند تا خیلی سریع و از راه قانونی بتوانند مهریه ی را از زوج دریافت کنند. مهریه می تواند زمین، خانه، سکه و یا هر چیز دیگری باشد. وکیل های زیادی در شهر شیراز وجود دارند که در زمینه ی گرفتن مهریه فعالیت می کنند. بهتر است بدانید که انتخاب یک وکیل مناسب می تواند شما را به نتایج بهتری برساند. وکیل مهریه خوب باید تسلط کافی به قوانین مربوط به مهریه داشته باشد و همچنین از قانون های حمایت خانواده اطلاعات کافی داشته تا بتواند به راحتی و به سرعت حق موکل خود را بگیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین وکیل شیراز ، داشتن فن بیان عالی است که بتواند به راحتی در دادگاه صحبت کند و حق موکل خود را مطالبه کند. همچنین باید قدرت نگارش بالایی داشته باشد تا بتواند شکوایه های مربوطه را به درستی تنظیم کند.

مزیت انتخاب وکیل مهریه خوب

ممکن است بعضی از افراد فکر کنند که گرفتن مهریه کار راحتی است، اما در بعضی موارد که زوج نمی خواهد این حق را پرداخت کند، زوجه با مشکل مواجه می شود و تنها یک وکیل مهریه خوب می تواند کمک زیادی به زوجه بکند. توجه داشته باشید که اگر زوج به پرداخت مهریه موافقت نکند شما باید رفت و آمد های زیادی به دادگاه داشته باشید که این برای شما خسته کننده خواهد بود. 

همچنین شما از اطلاعات مربوط به دادگاه در زمان گرفتن مهریه آگاهی کامل ندارید که این به ضرر شماست و حتما باید یک وکیل مهریه با تجربه این کار را برای شما انجام دهد. با داشتن یک وکیل مهریه خوب در شیراز می توانید تمام کارهای خود را به او بسپارید و وکیل بدون حضور شما، از حق شما دفاع خواهد کرد.

یکی از مهم ترین کارهایی که یک وکیل مهریه در شیراز می تواند در زمان گرفتن مهریه انجام دهد، توقیف اموال زوج است. وکیل می تواند دادخواستی مبنی بر توقیف اموال زوج تنظیم کند تا شما زودتر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. هم چنین زمانی که زوج درخواست اعسار می کند یک ‌وکیل خوب می تواند با ارائه مدارک کامل و شواهد به دادگاه، درخواست اعسار را رد کند و حتی در مواردی خاص زوج را ممنوع الخروج کند.

وکیل مهریه شیراز
بهترین وکیل مهریه شیراز

چگونه یک وکیل مهریه خوب در شیراز انتخاب کنیم؟

به شما توصیه می کنیم که قبل از بستن قرارداد با وکیل مهریه، حتما در مورد سوابق او تحقیقات انجام دهید تا از درستی کار او مطمئن شوید. زمان انجام تحقیق توجه داشته باشید که تبلیغات یک وکیل مهریه شیراز نشان دهنده ی کامل بودن او نیست و حتما باید دارای وکالت دادگستری باشد. بعضی از افراد فکر می کنند که وکلای مسن، تجربیات بیشتری داشته و همچنین تسلط کافی روی موضوع دارند و می توانند به راحتی حق موکل خود را بگیرند.

با توجه به این که این عقیده کاملا درست است اما وکلای جوان هم با مطالعات زیاد و تحصیل در دانشگاه های معتبر می توانند در این زمینه به شما کمک زیادی بکنند توجه داشته باشید که در انتخاب وکیل هیچ گاه به جنسیت او توجه نکنید. وکیل خانم و آقا هر دو در صورت داشتن تسلط و تجربه ی کافی می توانند خیلی خوب از حق شما دفاع کنند.

چگونه درخواست مهریه را به بهترین وکیل مهریه در شیراز بدهیم؟

بهترین وکیل مهریه در شیراز وکیلی است که تخصص کافی در این زمینه داشته باشد. برای انتخاب کردن وکیل مهریه در شیراز موارد زیر را حتما در نظر بگیرید:

  1. قیمت پیشنهادی که وکیل از شما دریافت می کند.
  2. امتیازی که بقیه به وکیل داده شده است.
  3. هزینه ی مشاوره ی اولیه که وکیل دریافت می کند.

همچنین بخوانید:
وکیل چک در شیراز
وکیل قتل شیراز
وکیل سرقت شیراز

سوالات متداول

این درخواست در مرحله تامین خواسته، بلامانع است. ولی مرد می تواند به این درخواست اعتراض کند.

حالت اول:

بخشیدن مهریه در مسئله طلاق های خلع و مبارات صورت میگیرد.

این گونه طلاق زمانی است که زن راضی میشود جهت طلاق از همسرش مهریه خود را ببخشد.

حالت دوم:

به این صورت است که طرفین در رابطه با مهریه به این گونه عمل میکنند. که از نظر من تو دیگر مسئولیتی در رابطه با پرداخت مهریه نداری. این شرایط سبب میشود که تکلیف پرداخت مهریه به طور کلی از شوهر ساقط شود.

چنانچه مدت زمان دادگاه درست و دقیق به طرفین ابلاغ و اطلاع داده شده باشد و همسر (شوهر) در زمان تعیین شده در دادگاه حضور پیدا نکند، با کمک وکیل مهریه شیراز او را به صورت غیابی به پرداخت مهریه محکوم مینمایند. 

زوجه (زن) در هر صورتی میتواند درخواست مهریه را بکند. اما چنانچه حق درخواست طلاق را نداشته باشد شامل یکسری شرایط میشود.

WeCreativez WhatsApp Support
پیام خود را برای ما بگذارید و منتظر پاسخ ما بمانید
سلام، vpn خود را روشن کنید
پیمایش به بالا
به بالا بروید