بهترین وکیل مصادره اموال شیراز تضمینی

امروزه در کشور ما قانون های جزائی برای بعضی از جریمه ها در مقابل مجازات های اصلی، نسبت به مصادره کردن اموال تعیین شده است. بنابراین در این حالت اموال و دارایی از مالکیت فرد نسبت به مالکیت خود، محروم شده است و تمامی اموال و دارایی آن به دست دولت خواهد رسید. در ادامه مطلب ما شما را با وکیل تضمینی مصادره اموال در شیراز و هزینه وکیل مصادره اموال شیراز آشنا خواهیم کرد.

وکیل مصادره اموال در شیراز

پرونده های ضبط و مصادره اموال در شیراز

همانطور که در قسمت فوق ذکر شد، تا مواقعی که مصادره اموال مشخص شود، مالک اموال از داشتن آن محروم خواهد شد و تمام اموال در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. در این گونه مصادره کردن، امکان دارد کار به طور جزئی و یا به طور کلی انجام گیرد. فرق میان مصادره جزئی و کلی در این است که، در مصادره کردن جزئی، این امکان وجود دارد که تنها قسمتی از دارایی فرد به دست دولت برسد؛ اما در مصادره اموال کلی این گونه نیست، بلکه در آن مواقع تمامی دارایی فرد باید در اختیار دولت قرار بگیرد.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

مصادره اموال همانگونه که در بخش فوق هم به صورت جزئی گفته شده، جز یکی جرم های می باشد که دولت برای آن مجازات تعیین کرده است. دولت همه اموالی که شخص با روش ارتکاب جرم به آن دست پیدا کرده است را، از او می گیرد. در کشور ما، بر اساس اصل 49 قانون اساسی دولت ما وظیفه دارد تا دارایی هایی که شخصی از طریق، غصب، ربا، رشوه، اختلاس، معامله های دولتی و موارد های دیگر به دست می آورد را بگیرد و به صاحب اصلی خود بازگرداند. در مواقعی هم که اموال نا معلوم بود و صاحب اصلی آن یافت نشد آن ها را به بیت المال می دهند. البته این حکم باید زمانی اجرا شود که، دادگاه تحقیقات کافی داشته باشد.

وکیل مصادره اموال شیراز
وکیل مصادره اموال در شیراز

نقش وکیل مصادره اموال در شیراز

در رابطه با نقش بهترین وکیل شیراز باید گفت، این وکلا باید توانایی این را داشته باشند تا موضوع شکایت کردن از ستاد اجرایی را شرح بدهند؛ و همچنین بتواند در دادگاه ها حضور داشته باشد و از حص و حقوق موکل خود دفاع کند. بهترین وکیل تضمینی مصادره اموال در شیراز، باید تمامی اطلاعاتی که مربوطه به مصادره کردن اموال و وجوه شرعی می باشد را داشته باشد. این دسته از وکلا، باید بتوانند همه ی نقض های شرعی و قانونی را از میان مدارکات شخص بیابد تا بتواند بر علیه موکل خود پیش برود.

برای بررسی و رسیدگی به پرونده های توقیف اموال، وکلا باید از قانون های مصادره اموال کمک بگیرند که این قانون ها از 15 ماده تشکیل شده است. برای رسیدگی کردن به این دسته از پرونده ها، نیاز است تا وکیل توقیف اموال دعوای خود را در سمت دفاع کردن از موکل به دادگاه ارائه بدهد.

همچنین بخوانید: وکیل حضانت فرزند شیراز

وکیل مصادره اموال شیراز
وکیل مصادره اموال در شیراز

انواع توقیف و مصادره اموال در کشور

در این رابطه باید گفت که، مصادره اموال نسبت به دو دسته از افراد حقیقی و حقوقی صورت می گیرد. مصادره کردن اموال به دو دسته خاص و عام تقسیم بندی می شود. مصادره اموال خاص، به مصادره ای گفته می شود که اموال خاص از فرد مصادره می شود اما در اموال عام، همه اموال و دارایی شخص مصادر می شود. در مورد این که توقیف اموال به طور کلی یا جزئی باشد باید به انواع مجازات و جریمه های آن توجه کنید. جریمه هایی که فرا گرفته شده از مجازات مصادره اموال است بیشتر از دسته مجازات کردن می باشد. در کل به این معناست که جز جرائمی می باشند که میزان مجازات کردن آن ها توسط حاکم جامعه اسلامی صورت می گیرد.

همچنین بخوانید: وکیل خانواده شیراز

شرایط مهم برای توقیف و مصادره کردن اموال در شیراز

مواقعی که دادگاه اسلامی منع کردن قرار را برای اموال صدور کرد، باید قبل از این کار وضعیت دارایی را تعیین کند. این دسته از اموال در اثر مرتکب شدن به جرم، در مواقع آن ضبط شده است. سپس بعد از به اتمام رسیدن بررسی های لازم، اموال توقیف می شود. دارایی هایی که مورد مصادره قرار می گیرد در صورت نداشتن صاحب در اختیار بیت المال قرار خواهد گرفت.

سپس باید به این هم توجه داشت که، اگر اموال و دارایی ها به گونه ای باشد که مراقبت و نگهداری از آن ها برای دولت موجب هزینه هایی شود، یا این که نگهداری طولانی مدت آن موجب کاسته شدن ارزش مالی آن شود، و یا این که جز آن دسته اموالی باشد که از راه فساد به دست آمده است؛ در این شرایط تمامی دارایی ها به قیمت روز برای فروش به بازار عرضه می گردد تا به فروش برسد. سپس مبلغ دریافتی که از طریق فروش آن ها به دست آمده است، تا زمانی که تکلیفش مشخص نباشد در دست دادگستری باقی می ماند.

حال باید به این موضوع هم توجه داشته باشید، که اگر دارایی که مصادره شده است زمین یا ملک باشد، در آن مواقع بعد از مصادره سندی که از قبل برای آن ملک بود باطل خواهد شد و یک سند جدید با مشخصات همان نهاد مصادره کننده صدور می شود.

وکیل مصادره اموال در شیراز
بهترین وکیل مصادره اموال شیراز

بهترین وکیل تضمینی توقیف و مصادره اموال در شیراز

در رابطه با انتخاب بهترین وکیل مصادره اموال در شیراز باید گفت، اشخاصی که به نحوه ای با پرونده هایی که در رابطه با مصادره اموال هستند ارتباط دارند، حتما باید از یک وکیل مصادره اموال مجرب و مورد اعتماد در شیراز کمک بگیرند. وکلای مصادره و توقیف اموال شیراز با تسلطی که به قوانین و کارهای قضایی دارند، می توانند به راحتی به شما در این زمینه کمک کنند.

برای این که متوجه شوید وکیل تضمینی مصادره اموال در شیراز چه کسی است، باید به این نکات توجه داشته باشید که، این دسته از وکلا علاوه بر این که باید به قوانین و مقررات قضایی تسلط داشته باشند، باید با آیین نامه ها، رای ها و نظرات وحدت روییه، و همین طور مراحل اداری آشناییت کامل داشته باشد؛ تا بتواند پرونده شما را به خوبی بررسی و حل کند.

همچنین بخوانید: وکیل جرایم پزشکی شیراز

هزینه وکیل مصادره اموال شیراز

در رابطه با هزینه وکیل مصادره اموال شیراز باید گفت که، هزینه مشخصی را نمی تواند در این زمینه در نظر گرفت؛ زیرا هزینه ها بر اساس روند پرونده شما و میزان پیچیدگی آن توسط وکیل انتخابی خود تعیین خواهد شد. البته میزان هزینه به مهارت های وکیل انتخابی هم بستگی دارد. و باعث بالا رفتن هزینه شما خواهد شد.

پیمایش به بالا
به بالا بروید