بهترین وکیل جرایم اقتصادی و مالی در شیراز تضمینی

بهترین وکیل شیراز، در خصوص جرایم صنعتی و سازمانی که برای کسب سودهای عظیم مالی و اقتصادی انجام می شوند، خدمات شایسته ای ارائه می دهد. این مجرمین اغلب بسیار حرفه ای عمل کرده و پیگیری جرایم آن ها نیازمند هوش حقوقی وکلای این عرصه است. به همین خاطر متهم کردن و محکوم کردن آن ها بسیار دشوار خواهد بود. در این گزارش قصد داریم در مورد وکیل جرایم اقتصادی شیراز با شما صحبت کنیم.

وکیل جرایم اقتصادی شیراز

معرفی وکیل جرائم اقتصادی شیراز

این وکلا پرونده های اقتصادی بسیاری را حل و فصل کرده و در این خصوص اطلاعات کاملی دارند؛ به این ترتیب بهره مندی از خدمات آن ها، سبب ارائه دفاعیات بهتر در دادگاه های مربوطه و اثبات ادعاهای موجود خواهد شد. جرایم حوزه اقتصادی زیر مجموعه های وسیعی دارند و پیچیدگی های بسیاری در جریان رسیدگی به این پرونده ها به وجود می آید؛ به همین سبب برای رسیدگی به این پرونده ها به مهارت های حقوقی وکلای این عرصه نیاز خواهید داشت.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

آشنایی با ماهیت جرایم اقتصادی شیراز

هزینه وکیل جرائم اقتصادی شیراز بر مبنای نوع و ماهیت هر یک از این جرایم تعیین خواهد شد. جوامع در حال توسعه که همواره سرمایه وسیعی در بخش های مختلف سپرده گذاری می کنند، در معرض سودجویی های کلاهبرداران اقتصادی قرار دارند. این سودجویان اقتصادی با اعمال مجرمانه خود آسیب شدیدی به پیکره اقتصاد کشور وارد کرده و به همین خاطر برخوردهای قانونی با آن ها از اهمیت به سزایی برخوردار است.

به طور کلی جرایمی که در خصوص آسیب رساندن به اموال خصوصی و عمومی و دستبرد به آن ها رخ دهند، در حوزه جرایم اقتصادی دسته بندی می شوند. این اعمال مجرمانه در نهایت سبب تقسیم ناعادلانه ثروت در سطح کشور خواهند شد و نظم اقتصادی جامعه را به خطر می اندازند. به این ترتیب برخی از اعضای جامعه به سودهای کلان دست می یابند و اوضاع مالی برخی از افراد جامعه بسیار ضعیف خواهد بود.

این مباحث و جرایم در علوم روانشناسی و جامعه شناسی نیز مطرح شده و راهکارهایی برای مقابله با آن ها پیشنهاد می شود. بزه دیدگان این جرایم از مهمترین نتایج و آثار آن ها به شمار می روند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از مجری اعمال بزه و جرایم اقتصادی آسیب می بینند.

دسته بندی های جرایم اقتصادی در شیراز

بهترین وکیل تضمینی جرایم اقتصادی در شیراز در حل و فصل پرنده های مربوط به هر یک از جرایم اقتصادی زیر مشاوره های حقوقی مفید و اطلاعات دقیقی ارائه می دهد:

  1. قاچاق سکه و ارز که سبب اخلال در نظام ارزی و پولی خواهد شد.
  2. گران فروشی یا ایجاد اختلال در توزیع برخی مواد و لوازم مورد نیاز مردم؛ با انجام این اعمال مجرمانه، کمبودهایی در عرضه و توزیع این مواد در سطح جامعه به وجود می آید.
  3. اختلال در عرصه های تولیدی؛ در صورت فروش غیر مجاز مواد اولیه و تجهیزات فنی ارتشا و به صورت عمده به سیستم تولیدی آسیب وارد می شود.
  4. خارج کردن ثروت های ملی و فرهنگی
  5. ایجاد تشکیلات و باند برای اختلال در امر صادرات

وکیل جرائم اقتصادی شیراز مجازات هر یک از جرایم اقتصادی نام برده شده را نیز برای شما مشخص می کند.

مجازات انواع جرایم اقتصادی در قانون اسلامی

خدمات بهترین وکیل جرایم اقتصادی در شیراز، حکم نهایی این قانون شکنان را به نتیجه مطلوب شما نزدیک تر خواهد کرد. مجازات هر یک از دسته بندی های جرایم اقتصادی با دیگری متفاوت است. هر یک از این افراد به میزان مشخصی به پیکره اقتصاد کشور آسیب وارد می کنند و مجازات آن ها نیز به همین نسبت تعیین خواهد شد.

در صورتی که این افراد با هدف آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی، مرتکب این اعمال مجرمانه شوند، مفسد فی الارض شناخته شده و به حداکثر مجازات اعدام محکوم خواهند شد. اما در صورتی که شدت جرایم صورت گرفته کمتر باشد، مجازات این افراد، حبس و جرایم نقدی خواهد بود.

در این خصوص کسانی که در زمینه کالاهای عمده و دسترسی مردم به آن ها عمل مجرمانه ای انجام داده باشند، به 5 تا 20 سال حبس محکوم خواهند شد و همه اموالی که در اثر عمل مجرمانه آن ها جمع آوری شده باشند، ضبط خواهد شد.

اگر که جرایم اقتصادی صورت گرفته جزیی تر باشند، حکم دادگاه برای فرد خاطی حبس از 2 تا 5 سال خواهد بود. و اموال به دست آمده از این جرایم نیز ضبط می شوند. در هر یک از این پرونده ها کلان یا جزیی بودن عمل مجرمانه نیز بر حکم نهایی تاثیر می گذارد. رسیدگی به این جرایم در دادسراها و دادگاه های انقلاب اسلامی صورت می گیرد.

مقایسه جرایم مالی و اقتصادی

وکیل جرائم اقتصادی شیراز در جریان رسیدگی به پرونده های اقتصادی با دو نوع پرونده مالی و بانکی رو به رو است. که هر یک از آن ها پیچیدگی های خاص خود را دارند. جرایم اقتصادی و جرایم مالی تفاوت های عمده ای با یکدیگر دارند. و قوانین به خصوصی در رابطه با هر یک از آن ها تعیین شده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دعاوی مالی و غیرمالی میتوانید به این مقاله مراجعه نمایید.

جرایم حیطه مالی، صرفا مربوط به اموال دولتی و تصرف آن ها هستند. و شامل سرمایه های عمومی و خصوصی می شوند. در حالی که گستره جرایم اقتصادی وسیع تر از این جرایم است و صدمات آن ها به نظام اقتصادی کشور وارد می شود. در این خصوص جرایم تجاری، هم به جرایم مالی و هم به جرایم اقتصادی مرتبط می شود.

محدودیت های انتخاب وکیل برای جرایم اقتصادی

در گذشته رسیدگی به پرونده های اقتصادی در صلاحیت همه وکلا نبود!. به طور کلی قوه قضاییه یک لیست بیست نفره از کسانی که صلاحیت وکالت چنین پرونده هایی را داشتند، ارائه کرده و افراد در میان این بیست نفر، وکیل مورد نظر را انتخاب می کردند. اما این مسئله سبب اعتراض جمعی از وکلای حرفه ای این حیطه های حقوقی شده و به همین دلیل ماده قانونی 35 در این خصوص صادر گردید.

بر اساس این قانون، هر یک از طرفین دعوی مجاز به انتخاب وکیل مورد نظر خود برای جرایم اقتصادی خواهند بود. این اعتراضات هم از سوی وکلا و هم از سوی مسئولین قوه قضاییه انجام شد. و این مسئله سبب صدور تبصره ها و ماده قانونی های بسیاری در رابطه با انتخاب وکلای جرایم اقتصادی شده است.

مراحل تنظیم شکواییه جرایم اقتصادی

برای تنظیم این شکواییه ها ابتدا باید به سامانه ثنا مراجعه کرده. و سابقه پرونده خود را در سیستم مدیریت قضایی بررسی کنید. سپس با مراجعه به سرپرست دادسرا، شکواییه خود را ارجاع می دهید. در ادامه پرونده در سامانه ثبت شده و به شعبات مربوطه تحویل داده می شود. شما می توانید، با پرداخت هزینه وکیل جرائم اقتصادی شیراز از خدمات حقوقی او بهره مند شده و روال این پرونده ها را با موفقیت طی کنید.

جمع بندی

در این گزارش با حق الوکاله وکیل جرائم اقتصادی شیراز و خدمات این مشاورین حقوقی متبحر و فعال در حوزه های اقتصادی آشنا شدید. بدیهی است که حضور این کارشناسان در جریان این پرونده ها به شما کمک می کند. که بهترین دفاعیات را در دادگاه های مربوطه انجام داده و پرونده را با نتیجه مطلوب تری مختومه کنید. برای انتخاب یک وکیل اقتصادی خوب در شیراز، به همه جوانب توجه داشته باشید. در نظر گرفتن سابقه وکیل مورد نظر در امور اقتصادی و میزان مهارت او در رسیدگی به این قبیل پرونده های حساس و حیاتی بسیار مهم تلقی می شود.

همچنین بخوانید:
بهترین وکیل تنظیم قرارداد در شیراز
وکیل مهریه شیراز
وکیل ملکی شیراز

WeCreativez WhatsApp Support
پیام خود را برای ما بگذارید و منتظر پاسخ ما بمانید
سلام، vpn خود را روشن کنید
پیمایش به بالا
به بالا بروید