بهترین وکیل تصادف در شیراز تضمینی

تصادف یکی از فراگیرترین حوادث در جامعه است و روزانه تعداد زیادی از افراد را درگیر خود می‌کند. حادثه تصادف به دلیل اینکه شامل خسارت‌های مالی و جانی می‌شود و همچنین اکثر اوقات دارای مقصر و قربانی است، از نظر حقوقی، افراد زیادی را درگیر می‌کند. افرادی که در این تصادفات دچار مشکلات حقوقی می‌شوند، باید از شخصی به نام وکیل تصادف کمک بگیرند. با معرفی بهترین وکیل تصادف شیراز تضمینی و توضیح مختصری از نکات حقوقی تصادف، همراه ما بمانید.

بهترین وکیل تصادف در شیراز

وکیل تصادف شیراز یا وکیل تصادفات کیست؟

در یک تصادف رانندگی، ممکن است عناصر بسیار زیادی تاثیرگذار باشند و آن‌ها را درگیر مسائل حقوقی کند. مثلا اینکه آیا در این تصادف شخصی با عنوان مقصر وجود دارد یا خیر؟ یا اینکه آیا این تصادف شامل بیمه می‌شود یا خیر؟ و کلی سوالات و جوانب دیگر که نیاز به بررسی‌های حرفه‌ای و منظم دارد. وکیل تصادفات شیراز کسی است که با تحصیلات مرتبط و تجربه‌های لازم، این جوانب را به طور کامل بررسی و تحلیل می‌کند. در واقع وکیل تصادف شیراز تلاش می‌کند تا موکل خود کمترین ضرر را ببیند و دچار بی عدالتی نشود.

وکیل تصادف با دسترسی و تسلط به قوانین حقوقی تصادفات و همچنین حق بیمه و ملزومات آن، می‌تواند با قضیه تصادف به صورت حرفه‌ای رفتار کند و دعاوی تصادفات رانندگی را پیگیری کند. این وکیل اقدام به جمع آوری اسناد و مدارک جهت گرفتن حق موکل می‌کند.

یکی از ویژگیهای حوادثی مثل تصادف، یکسان نبودن شرایط و مقررات آن است. یک تصادف می‌تواند به چندین مدل مختلف اتفاق بی‌افتد. به همین دلیل معمولا تعمیم دادن قوانین حقوقی تصادف کار سخت و دشواری است. در نتیجه بهترین کار مشورت با یک وکیل تضمینی تصادف در شیراز است.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

بهترین وکیل تضمینی تصادف شیراز برای اینکه بتواند به درستی تصمیم بگیرد و موقعیتهای مختلف را بسنجد، ابتدا باید به خوبی درمورد تصادف و نحوه رخ دادنش و دیگر اطلاعات و جزئیات را بداند. بنابراین اگر قصد مشاوره با یک وکیل تصادف را دارید، ابتدا سعی کنید به طور کامل در مورد تصادف و جزئیات آن به وکیل اطلاعات کامل دهید.

یک وکیل تصادف مجرب، هم می‌تواند شخص مرتکب و مقصر را از مجازات‌های ناحق نجات دهد و هم حق شخص قربانی و آسیب دیده را بگیرد. بنابراین هم مقصر و هم شخص آسیب دیده می‌توانند از یک وکیل تصادف در شیراز کمک بگیرند.

وکیل تضمینی تصادف شیراز

در بالا در مورد وکیل تضمینی و وظیفه‌های او صحبت کردیم. یک وکیل تصادف شیراز می‌تواند وکالت تضمینی را نیز قبول کند. در وکالت تضمینی وکیل ابتدا به خوبی پرونده را بررسی می‌کند و در صورت امکان موفقیت پرونده آن را قبول می‌کند. اگر پرونده احتمال پایینی در موفق شدن داشته باشد، وکیل تضمینی آن را قبول نمی‌کند و شخص تقاضا کننده را از دچار شدن به هزینه‌های بیهوده نجات می‌دهد.

همچنین بخوانید:
چت با وکیل آنلاین
وکیل تضمینی ملکی در شیراز
وکیل خانواده در شیراز

دلیل این محافظه کار بودن وکیل تضمینی، شرطی بودن حق الوکاله‌اش است. در واقع وکیل تضمینی در قرارداد ذکر می‌کند که در صورت موفق شدن پرونده در دادگاه یا رسیدن به نتیجه مطلوب، حق الوکاله را از موکل خود دریافت کند.

وکیل تضمینی همچنین نهایت دلسوزی و تلاشش را برای پرونده خرج می‌کند. از آنجایی که حق الوکاله‌ی وکیل تضمینی مشروط به موفقیت او است، بنابراین باید به خوبی روی آن پرونده کار کند تا به دستمزد خود برسد. معمولا وکلایی که وکالت تضمینی را قبول می‌کنند، سوابق و مهارت‌های درخشانی دارند و به خودشان اعتماد بسیار بالایی برای موفقیت در پرونده موکل دارند.

وکیل تضمینی تصادف در شیراز
وکیل تصادف شیراز

مزایای وکیل تصادف تضمینی در شیراز

  • آگاهی کامل به قوانین و ملزومات در پرونده های تصادفات رانندگی
  • اطلاعات کامل از قوانین بیمه و مسائل حقوقی آن در تصادف
  • ارائه مشورت کامل به موکل خود برای جلوگیری از دچار شدن به هزینه‌های اضافی
  • تلاش و دلسوزی بیشتر وکیل تضمینی در پرونده
  • عدم دچار شدن موکل به هزینه حق الوکاله در صورت عدم موفقیت پرونده

نکات حقوقی مهم در مورد تصادفات

مهم‌ترین اقدام یک شخص مسئولیت پذیر برای پیشگیری از رخ دادن حوادث و متقبل شدن هزینه‌های جبران ناپذیر، اطلاع داشتن از قوانین و نکات کلیدی مهم در مورد مسائل حقوقی مربوط به تصادفات است. ما در ادامه این مقاله به صورت اجمالی در مورد این نکات بحث می‌کنیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع مختلف تصادف از نظر حقوقی

پیگیری حقوقی تصادف، بسته به نوع تصادفی که صورت گرفته است می‌تواند متفاوت باشد. یک وکیل مجرب بسته به نوع تصادفی که موکلش دچار آن شده، تصمیم می‌گیرد که از چه راهی اقدام به دادخواهی کند. به طور کلی از نظر قانونی، سه نوع تصادف بررسی می‌شود.

اولین نوع تصادف، تصادف خسارتی است. در این نوع تصادف هیچ آسیب جانی به رانندگان نمی‌رسد و صرفا ماشین‌ها و اموال آن‌ها دچار خسارت و آسیب دیدگی می‌شوند. تصادف خسارتی، مانند هر تصادف دیگری، نیاز به یک مامور جهت کشیدن کروکی و تعیین خسارت دارد. در این نوع تصادف، شرکت بیمه نقش مهمی ایفا می‌کند که برای پیگیری آن بهتر است با یک وکیل خوب مشورت کنید.

دومین نوع تصادف، تصادف جرحی است که در آن رانندگان دچار آسیب‌های جانی شدند. در این تصادف، سرنشینان همزمان باید با اورژانس و پلیس 110 تماس بگیرند.

سومین و آخرین نوع تصادف از نظر قانون، تصادف فوتی است. گاهی ممکن است حادثه تصادف منجر به مرگ یک یا چند سرنشین شود که به آن تصادف فوتی می‌گویند. به طور کلی، اگر ثابت شود که در تصادف فوتی، راننده به دلیل بی دقتی دچار قتل شده، دادگاه او را به قتل غیر عمد محکوم می‌کند.

بر اساس ماده 714 قانون مجازات اسلامی، قتل غیر عمد در تصادفات، 6 ماه تا 3 سال حبس به عنوان مجازات دارد. همچنین در صورت درخواست اولیای دم، ممکن است فرد ناچار به پرداخت دیه شود. برای بهتر پیش بردن پرونده‌های این چنینی، بهترین راه حل مشورت با یک وکیل تصادفات شیراز یا وکیل دیه در شیراز است.

همچنین ماده 718 به این موضوع اشاره دارد که در صورت آگاهی از نقص ماشین یا مست بودن راننده به دلیل مصرف الکل، مجازات فرد محکوم، شدیدتر می‌شود.

وکیل تصادف در شیراز
وکیل تصادف شیراز

نحوه درخواست خسارت از تصادف

یکی از مهم‌ترین اقدامات بعد از تصادف، درخواست خسارت از مقصر تصادف است؛ اما اینکار به همین سادگی نیست. ابتدا باید مقصر تصادف به صورت دقیق مشخص شود. گاهی ممکن است مقصر اصلی زیر بار نرود و حتی مدرک زیادی هم آنچان برای تایید مقصر بودن او نیز وجود نداشته باشد.

در این صورت حتما باید از بهترین وکیل شیراز کمک بگیرد. یک وکیل تضمینی تصادف در شیراز، می‌تواند با بررسی و تحقیق‌های فراوان، مقصر اصلی را ثابت کند و بر علیه او مدرک جمع آوری کند و برای دادخواهی موکل خود، آن‌ها را ارائه دهد.

سخن آخر

حوادث تصادف، امروزه به یکی از بزرگ‌ترین و درگیر کننده‌ترین مشکلات جامعه تبدیل شده است. تصادف همیشه جزو حوادث تلخ و ناراحت کننده‌ای بوده که چالش‌های زیادی را برای کسانی که درگیر هستند ایجاد می‌کند. برای حل کردن این چالش‌ها و جلوگیری از هزینه‌های اضافی ناشی از تصادف، بهترین راه‌حل، درخواست مشاوره با وکیل تصادف در شیراز است.

پیمایش به بالا
به بالا بروید