بهترین وکیل تضمینی تجاوز در شیراز

رسیدگی به پرونده های کیفری مانند تجاوز، با حضور وکلای کاربلد و حرفه ای بهتر و موثرتر انجام خواهد شد. روند رسیدگی به این پرونده ها، اغلب کمی طولانی تر از سایر پرونده های حقوقی است و برای قربانیان این حوادث تلخ، تجربه ای نامطلوب خواهد بود. به همین خاطر بهره گیری از خدمات و علوم گسترده بهترین وکیل تجاوز در شیراز در این زمینه بسیار مفید واقع می شود.

به طور کلی استفاده از اجبار و زور برای برقراری رابطه جنسی با یک فرد، تجاوز نامیده می شود که در قانون اساسی کشور ما، مجازات سختی برای افراد متجاوز در نظر گرفته شده است. در راستای تجاوز به عنف، اجبارات مختلفی نیز به افراد تحمیل می شود؛ از میان آن ها می توان به خشونت، تهدید، ضرب و جرح و… اشاره کرد.

وکیل تجاوز در شیراز

متاسفانه این روزها زنان و کودکان کشور از انجام این اعمال مجرمانه به ستوه آمده اند و به همین خاطر در قانون، مجازات اعدام برای آن در نظر گرفته شده؛ در برخی از پرونده های حقوقی، این اعمال با شرایط به خصوصی انجام می شوند که حکم دادگاه ها را سنگین تر یا کمتر خواهد کرد. برای دفاع در دادگاه های مربوط به تجاوز باید به سراغ وکلای حوزه امور کیفری بروید. این وکلای تجاوز در شیراز برای پرونده های حقوقی که شواهد کافی برای اثبات جرم متجاوز را در اختیار ندارند، خدمات شایسته ای ارائه می دهند.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

روش های اثبات تجاوز به عنف

وکیل تجاوز شیراز، این جنایات را با استفاده از روش های مختلفی به اثبات می رساند. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هر گونه نزدیکی بدون رضایت فرد مقابل و یا با توسل به خشونت، جرم محسوب می شود و در میان پرونده های تجاوز دسته بندی خواهد شد. برای اثبات چنین جرایمی از روش های زیر استفاده می شود:

  1. در صورتی که خود متهم در دادگاه های مربوطه حاضر شده و چهار بار متوالی به جرم خود اقرار کند، جرم او محرز خواهد شد.
  2. اقرار فرد مورد تجاوز قرار گرفته نیز یکی از شروط اصلی صدور حکم نهایی قاضی است. در این زمینه باید ادله کافی و محکمه پسند نیز ارائه شود و در نهایت علم قاضی در این زمینه تعیین کننده خواهد بود.
  3. در صورتی که در زمان وقوع تجاوز، چهار شاهد با شرایط مورد نیاز در محل حضور داشته باشند و ارتکاب به تجاوز فرد را شهادت دهند، جرم محرز خواهد شد.

در این زمینه برخی شرایط نیز وجود دارند که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

وکیل تجاوز شیراز
بهترین وکیل تجاوز شیراز

شرایط اثبات تجاوز به عنف با کمک وکیل تجاوز شیراز

هزینه وکیل تجاوز شیراز با در نظر گرفتن شرایط موجود در پرونده تجاوز تعیین خواهد شد. در این خصوص در نظر گرفتن این که تجاوز به صورت قهری و بدون رضایت فرد انجام شده یا خیر، مورد توجه قرار می گیرد؛ این مسئله در حکم نهایی قاضی نیز تاثیر گذار خواهد بود. در این زمینه زن باید ثابت کند که زنا بدون رضایت وی انجام شده؛ در این صورت حتی در صورتی که مرد از اعتراف این موضوع سر باز بزند، باز هم حکم نهایی تایید خواهد شد.

اولین اقدام شاکی پرونده تجاوز چیست؟

بهترین وکیل تضمینی تجاوز در شیراز در خصوص اقدامات شکایت علیه فرد متجاوز نیز مشاوره های حقوقی مهمی ارائه می دهد. برای اثبات مسئله تجاوز باید چند گام اساسی طی شود. در این خصوص تحقیقات متعددی انجام می شوند که برای اثبات این مسئله مورد استفاده قرار می گیرند. اولین مسئله، دریافت گواهی های پزشکی قانونی است که دخول و رابطه جنسی را تایید کنند. این گواهی ها نشانه های دخول زوری و اجباری را نیز مشخص خواهند کرد. به این ترتیب اولین مدارک برای شکایت علیه تجاوز فراهم می شوند.

شاکی پرونده باید توجه داشته باشد که آثار جرم پرونده های تجاوز را از بین نبرد و ضربات و جراحات وارده را در جلسات پزشکی قانونی مشخص کند. پیگیری این پرونده ها در دادسرا صورت می گیرد و عنوان شکواییه مورد نظر نیز به نوع تجاوز بستگی دارد.

در این خصوص ارائه عکس و فیلم از زمان وقوع تجاوز، به تنهایی برای اثبات آن موثر واقع نمی شود. اما می تواند، برای قاضی پرونده به عنوان یک آماره مورد استفاده قرار بگیرد. وجود کبودی بر روی بدن، لکه های خونی و سایر آسیب های فیزیکی در کنار تایید پزشکی قانونی نیز، در این خصوص موثر واقع می شود.

وکیل تجاوز شیراز
بهترین وکیل تجاوز در شیراز

ویژگی های وکلای کیفری و وکیل تجاوز شیراز

وکیل تجاوز شیراز، در سبک وکلای کیفری فعالیت می کند. این افراد باید از تحصیلات کافی و آکادمیک برخوردار باشند و مدارک معتبری از سطوح تحصیلی خود ارائه دهند. داشتن تجربه و علم کافی برای دفاع از حقوق موکلین در میان ویژگی های آن ها جای می گیرد. این وکلا، باید با دادگاه ها و دادسراهای جنایی آشنایی داشته باشند و قوانین موجود در این حوزه را نیز به درستی بشناسند. آیین دادرسی کیفری و قوانین مجازات اسلامی نیز در میان علوم مختلفی قرار می گیرند که این وکلا کسب کرده اند.

ظرفیت روحی و روانی بهترین وکیل شیراز نیز در این زمینه نقش موثری دارد. چرا که بسیاری از پرونده های کیفری در دادگاه های جنایی، بار خشونت آمیزی را با خود به همراه می آورند و وکیل کیفری مورد نظر باید در این زمینه نیز توان روحی خود را افزایش دهد.  هزینه وکیل تجاوز شیراز بر مبنای عواملی مانند سختی پرونده موجود، میزان رفت و آمد وکیل و حضور او در جلسات دادرسی و… تعیین خواهد شد.

ویژگی های عمومی وکلای حاذق تجاوز به عنف در شیراز

بهترین وکیل تضمینی تجاوز در شیراز و کلیه وکلا در امور حقوقی ویژگی های به خصوصی دارند که برخی از آن ها را در این بخش معرفی می کنیم.

وکیل تجاوز شیراز
وکیل تجاوز شیراز تضمینی
  1. وقت شناسی: اهمیت به زمان یکی از مهمترین ویژگی های وکلا محسوب می شود. نظم و ترتیب در دادگاه های حقوقی بیش از هر چیز بر رسیدگی بهتر بر امور پرونده جاری تاثیر گذار است. یک وکیل خوب تجاوز به عنف باید به موقع اقدامات لازم را انجام دهد؛ در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری برای فرد ایجاد می شود.
  2. تسلط روانشناسی بر موکلین: این مسئله نیز در روال پرونده تاثیر به سزایی دارد. یک وکیل خوب باید مهارت روانشناسی خود را افزایش دهد تا با موکل خود بهتر ارتباط برقرار کند. این مسئله در جریان پرونده های کیفری از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر چه وکیل کیفری مورد نظر در زمینه روانشناسی تسلط بیشتری بر موکل پرونده داشته باشد، موفقیت بیشتری در این پرونده ها حاصل می شود.
  3. عادل بودن وکیل کیفری: وکیل تجاوز شیراز و کلیه وکلای حوزه کیفری، باید اصل عدالت را در امور خود رعایت کنند. هر یک از این وکلا به پرونده های مهمی رسیدگی می کنند. به همین خاطر باید مراقب باشند، حق مظلومی را زیر پا نگذارند. این فاکتور مهم، در رسیدگی بهتر وکیل به وظایف خود نقش دارد.

هزینه و حق الوکاله وکیل تجاوز شیراز به میزان تحصیلات این وکلا نیز بستگی دارد. هر یک از آن ها نرخ مشخصی برای فعالیت های حقوقی  خود ارائه می دهند که توسط مراجع ذی صلاح پیش تر تعیین شده است. در این زمینه مشاوره های حقوقی تلفنی، آنلاین و.. نیز مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک هزینه های به خصوصی برای موکلین به همراه دارند.

همچنین بخوانید:
وکیل تضمینی جرایم پزشکی شیراز
بهترین وکیل جرایم اقتصادی شیراز
وکیل تصادف در شیراز

جمع بندی

بهترین وکیل تضمینی تجاوز در شیراز، فعالیتی وسیع در این پرونده های کیفری دارد. رسیدگی به این پرونده ها بسیار پیچیده است و اثبات مسئله تجاوز و به دنبال آن صدور حکم و مجازات اعدام برای فرد خاطی نیز سختی های خود را دارد. وکیل تجاوز شیراز، با تجربه و مهارت گسترده خود در این عرصه فعالیت می کند و موانع را از سر راه بر می دارد. با توجه به مناسب بودن  هزینه وکیل تجاوز شیراز، استفاده از خدمات آن ها برای موکلین بسیار سودمند واقع می شود.

پیمایش به بالا
به بالا بروید