بهترین وکیل ارث در شیراز تضمینی

امروزه دعواهای زیاد مابین افراد، مبنی بر تقسیم ارث صورت می گیرد. بنابراین در این موارد به وکیل ارث شیراز نیاز پیدا می شود. وکیل ارث کسی است که دانش زیادی در زمینه ارث دارد و در گرفتن سهم الارث می تواند کمک زیادی به شما بکند. پرونده های مربوط به ارث از پیچیدگی های خاصی برخوردار هستند که وکیل ارث در شیراز با توجه به مهارت و توانایی هایش پرونده را پیش می برد و از حق موکل خود دفاع می‌کند. بهتر است بدانید که دریافت ارث قوانین مربوط به خود را دارد که تنها یک وکیل مجرب و با تجربه از همه قوانین آگاه است.

وکیل ارث در شیراز

مزیت بهترین وکیل ارث در شیراز

مراجعه کردن به بهترین وکیل شیراز و سپردن پرونده های مربوط به ارث به او، می تواند کمک زیادی به شما بکند. مشورت با وکیل ارث شیراز از مزیت هایی برخوردار است که این مزیت ها عبارتند از:

  1. یک وکیل تضمینی ارث میراث با توجه به داشتن آگاهی کاملی که در زمینه انحصار وراثت دارد می تواند پرونده شما را خیلی زود پیگیری کند.
  2. وکیل ارث شیراز تجربه و تبحر زیادی در زمینه تقسیم ارثیه دارد و کمک زیادی می تواند به شما بکند تا حق خود را به طور کامل بگیرید.
  3. بدون حضور موکل به پرونده رسیدگی می کند.
حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

وکیل تقسیم ارث شیراز

یک وکیل تقسیم ارث خوب در شیراز کسی است که قوانین مربوط به ارث و مالیات را به خوبی می شناسد. یکی از قوانینی که از سال نود و پنج تا به حال در رابطه با ارث تغییر کرده این است که تا سال نود و پنج بستگان درجه یک متوفی باید لیست کاملی از اموال متوفی تهیه کرده و به اداره مالیات مراجعه می کردند و اظهار نامه مالیاتی را تکمیل می کردند اما از سال نود و پنج به بعد این قانون تغییر کرده و دیگر نیازی نیست بستگان متوفی اظهار نامه مالیاتی پر کنند.

وکیل ارث شیراز
وکیل ارث در شیراز تضمینی

تقسیم سهم ارث چیست ؟

زمانی که شخصی فوت می کند، ابتدا هزینه های مربوط به مراسم کفن و دفن پرداخت می شود و هیچ کسی نمی تواند تصرفی در اموال متوفی کند. سپس همه وارثان باید مشخص شوند تا سهم الارث هر نفر تعیین گردد.

هزینه و حق الوکاله وکیل تقسیم ارث و میراث شیراز

به طور کلی نمی توان هزینه وکیل ارث را مشخص کرد چرا که هزینه و حق الوکاله وکیل ارث شیراز بستگی زیادی به پیچیدگی پرونده و مهارت و تجربه وکیل دارد.

همچنین بخوانید: وکیل جرایم اقتصادی در شیراز

ویژگی های بهترین وکیل تضمینی ارث در شیراز

یکی از بهترین ویژگی هایی که یک وکیل تضمینی ارث می تواند داشته باشد، این است که امین موکل خود بوده و در نگهداری اطلاعات مربوط به موکل خود کاملآ درستکار و امین باشد. یکی دیگر از ویژگی های وکیل تضمینی ارث این است که صادق باشد و همه اطلاعات پرونده را به درستی به موکل خود انتقال دهد. هم چنین یک وکیل خوب باید با ظاهری آراسته و مناسب روبروی قاضی دادگاه ظاهر شود و بتواند به خوبی در دادگاه صحبت کند و از حق موکل خود دفاع کند.

همچنین بخوانید : وکیل ملکی شیراز

وکیل ارث در شیراز
وکیل ارث شیراز

سهم هر وارث چقدر است؟

خویشاوندان و خانواده ی شخص فوت شده از متوفی ارث می برند. وارثین می توانند شامل همسر، فرزندان، برادر، خواهر، عمه، خاله و… باشند. البته باید توجه داشت که وجود هر یک از آنها طبقه ی بعدی را از ارث محروم می کند. به عنوان مثال چنانچه متوفی دارای همسر و فرزند باشد دیگر خواهر و برادر از او ارث نمی برند. قوانین مربوط به ارث و میراث بسیار زیاد است که فقط بهترین وکیل تضمینی ارث در شیراز از آنان آگاه است. بنابراین به شما توصیه می کنیم چنانچه با مشکل تقسیم ارثیه روبرو شدید حتما به بهترین وکیل تضمینی ارث در شیراز مراجعه کنید تا حق شما ضایع نشود.

در ادامه مقاله قصد داریم در مورد طبقات وارث صحبت کنیم که به شرح زیر می باشند: طبقه ی اول وارثین شامل فرزندان و همسر و نوه می شود و طبقه دوم شامل خواهر و برادر متوفی و درجه سوم شامل عمه، عمو، دایی، خاله می شود که همان طور که در بالاتر گفته شد وجود هر یک از طبقات، طبقه ی بعدی را از ارث محروم می کند. تقسیم ارث بین طبقات بالا اینگونه صورت می گیرد:

1. ارث زوج از زوجه

چنانچه فرد متوفی شده دارای فرزند باشد یک چهارم از اموال و اگر فرزند نداشته باشد نصف اموال به همسرش میرسد.

2. ارث زوجه از زوج

اگر فرد فوت شده دارای فرزند باشد یک هشتم به زوجه تعلق می گیرد و اگر فرزندی نداشته باشد یک چهارم از اموال به او تعلق می گیرد.

3. ارث فرزندان از پدر

چنانچه پدری فقط فرزند پسر یا دختر داشته باشد اموال او به قسمت مساوی بین آن ها تقسیم می‌شود. اگر متوفی هم فرزند پسر داشته باشد و هم فرزند دختر داشته باشد، پسران دو برابر دختران سهم الارث دارند.

وکیل ارث شیراز
بهترین وکیل ارث در شیراز

مدارکی که برای مطالبه سهم ارث و دریافت ارثیه لازم است چیست؟

برای دریافت ارثیه و مطالبه سهم ارث مدارکی لازم است که چنانچه از بهترین وکیل تضمینی ارث در شیراز کمک بگیرید این مدارک را به شما خواهد گفت. اما اگر خود اقدام به انجام این کار کرده اید بهتر است بدانید به مدارک زیر نیاز دارید:

1. شناسنامه باطل شده و گواهی فوت

زمانی که شخص فوت می کند اداره ثبت احوال خیلی زود شناسنامه متوفی را باطل کرده و گواهی فوت صادر می کند. تمامی این مدارک برای مراحل دریافت انحصار وراثت نیاز است.

2. پر کردن استشهاد محضری

دادگستری فرمی را به وارثین می دهد که همه ی وراث باید آن را امضاء کنند و غیر از آن دو نفر از بستگان که آشنایی کامل با این خانواده دارند نیز باید پایین فرم را امضاء کنند.

3. شناسنامه وراث (کپی برابر اصل)

یکی دیگر از مدارکی که برای تقسیم ارث لازم است شناسنامه ی وراث و کپی برابر اصل شده ی آنها می باشد.

4. مالیات اموال متوفی

زمانی که شخصی فوت می کند مالیات هایی به دارایی های او تعلق می گیرد و تا وقتی مالیات تعیین نشود امکان دریافت ارثیه وجود ندارد. برای مشخص شدن مالیات اموال متوفی حتما باید به اداره ی مالیات مراجعه کنید. البته باید توجه داشته باشید که بعضی از اموال مانند مستمری بازنشستگان شامل مالیات نمی شود.

چه زمانی به دولت ارث می رسد؟

چنانچه فرد فوت شده به غیر از همسر خود خویشاوند دیگری نداشته باشد یک چهارم از اموالش به همسر و بقیه به دولت می رسد. چنانچه متوفی مرد باشد و دارای چندین زن باشد یک چهارم بین همه ی زن ها تقسیم می‌شود و بقیه ی اموال به دولت می رسد.

پیمایش به بالا
به بالا بروید