بهترین وکیل تضمینی اجرت المثل در شیراز

وکیل اجرت المثل شیراز به دسته وکلایی متخصص گفته می شود که در زمینه های حق و حقوق خانواده و موضوع اجرت المثل ایام زوجیت کار می کنند. با کمک بهترین وکیل تضمینی اجرت المثل در شیراز می توانید پرونده خود را به راحتی پیش ببرید. این وکلا می توانند با دانش و آگاهی خود در زمینه اجرت المثل ایام زوجیت بسیار به شما کمک کنند. اما در واقع اجرت المثل چیست؟

اجرت المثل در واقع یکی از راه و روش های پیش بینی شده دولت می باشد که بتوان از این طریق خسارت هایی را جبران کرد. در کل مبلغی محسوب شده که در عرف، فرد ضامن باید در قبال چیز هایی که از دست رفته و استفاده شده است را به صاحبش پرداخت کند.

بهترین وکیل اجرت المثل شیراز

اجرت المثل جز حقوقی می باشد که در کشور ما به صورت اندکی شناخته شده است. در واقع اجرت المثل به افراد زوجه تعلق می یابد، که شناخته شده در قانون مدنی کشور است. اجرت المثل از شرایط خاصی برخوردار است که حتما باید صورت گیرد. طبق قانون ماده 336 مدنی اجرت المثل به افرادی تعلق خواهد گرفت که بدون مشخص کردن اجرت کاری را به دستور فرد دیگر برای آن انجام دهد.

در کل باید گفت اگر فردی یک کاری را به طور نا هماهنگی و خودسرانه انجام بدهد و بعد ادعای اجرت گرفتن داشته باشد، در واقع آن فرد از این حق برخوردار نخواهد بود. لازم به ذکر است که بدانید اجرت المثل طبق بررسی شرایط فرد تعیین خواهد شد. در واقع در کشور ما مقدار معینی برای آن تعیین نشده است. برای در خواست اجرت المثل بهتر است که از یک وکیل اجرت المثل معتبر در شیراز کمک بگیرید تا کار شما را به طور قانونی انجام دهد.

حامد اسکندری وکیل شیراز

وکیل پایه یک دادگستری شیراز و مشاوره حقوقی

حامد اسکندری
شماره تماس: 09171114836

وکیل مطالبه اجرت المثل شیراز

به گفته وکلای مطالبه اجرت المثل در شیراز مواقعی صورت میگیرد که فردی از اموال و دارایی های شخص دیگری سودی ببرد، بدون این که کل دارایی آن را نابود کند و از بین ببرد. در برخی مواقع بین دو طرف هیچ قرار داد و اجاره نامه ای نوشته نمی شود. و یا این که اجاره نامه ای در دست داشته باشد که از تاریخ آن گذشته باشد و یا به دلایلی باطل شده باشد. در این مواقع است که فردی که از آن استفاده می کند باید به فردی که صاحب آن دارایی ها است اجرت المثل بدهد.

برخی از افراد می گویند که آیا درخواست اجرت المثل از افراد متجاوز ممکن است یا خیر؟ باید گفت که بله. همانطور که می دانید غاصب ضامن مال مغضوب محسوب می شود و به آن مسئول است؛ علاوه بر این فرد غاصب نسبت به منفعت های آن هم مسئول می باشد.

وکیل اجرت المثل شیراز
وکیل اجرت المثل در شیراز

اجرت المثل ایام زوجیت به چه صورت است؟

اجرت زوجیت هم جز دسته های حقوقی به حساب می آید. با توجه به قانون ماده 336 مدنی بانوان موظف هستند تا زمانی که در خانه شوهر هستند، در ایام زوجیت اجرت دریافت کنند. البته این کار مواقعی صورت می گیرد که تمامی کار ها به صورت شرعی و قانونی به عهده زن نباشد. در کل باید گفت که زن وظیفه دارد تا با همسر خود رابطه زناشویی داشته باشد و خود را برای همسرش آراسته کند. بدین خاطر بابت انجام دادن این کار اجرت به زن تعلق نخواهد گرفت. شما می توایند با گرفتن مشاوره از یک وکیل اجرت المثل در شیراز کار را برای خود آسان کنید و راهنمایی های کامل را از آن ها بگیرید.

نمونه های اجرت المثل در شیراز

اجرت المثل به دو دسته اجرت المثل منفعت ناشی از مال و اجرت المثل منفعت ناشی از کار تقسیم می شود. این نمونه ها بر اساس دلیل هایی تعیین می شوند. در رابطه با اجرت المثل ناشی از مال باید گفت که با توجه به قوانین کشور دولت در برخی از موارد مالک را سزاوار دریافت اجرت المثل می داند.

در رابطه با نوع اجرت المثل منفعت ناشی از کار هم باید گفت که انسان ها با توجه به کار هایی که انجام می دهند مبلغی را دریافت می کنند. با این وجود می توان گفت که هر کاری که انسان انجام می دهد با توجه به عرف در کشور از ارزش اقتصادی برخوردار است و بدون نیت بخشش یا انجام عمل رایگان باشد، شخصی که به دستور آن کار انجام شده است به اندازه اجرت المثل مسئول است.

همچنین بخوانید: وکیل انحصار وراثت در شیراز

اجرت المثل طلاق و مهریه یعنی چه؟

در این باره می توان گفت، پیش از این که روابط زن و شوهر به طلاق برسد، می توانند در خواست اجرت المثل کند. البته این را هم بدانید که اجرت المثل طلاق و مهریه با یک دیگر فرق می کند. چرا که مبحث مهریه به صورت جداگانه حساب می شود. به همین خاطر شخص باید برای دریافت آن ها به صورت تک به تک اقدام کند. همانطور که در قسمت فوق اشاره شد، اجرت المثل ایام زوجیت مربوط به زمانی می باشد که زن در رابطه زناشویی خود، به خواست همسرش کارهایی که وظیفه آن نیست را انجام دهد، می تواند برای دریافت اجرت المثل افدام کند.

وکیل اجرت المثل در شیراز
بهترین وکیل اجرت المثل شیراز

هزینه وکیل اجرت المثل در شیراز

در رابطه با هزینه وکلای اجرت المثل شیراز نمی توان هزینه دقیقی را در نظر گرفت. زیرا انواع گوناگونی از ترتیبات هزینه وجود دارد. ترتیبات هزینه وکیل اجرت المثل در شیراز به میزان تحقیقات، نوع پرونده، و مدت زمان کار بستگی دارد. هزینه ها به می تواند به صورت ساعتی، ثابت و یا احتمالی تعیین شود.

هزینه ثابت معمولا برای کار های قانونی معمول کاربرد دارد؛ که نظیر: تعطیلی معمولی املاک یا هزینه های ساده می باشد. در رابطه با هزینه ساعتی هم باید گفت، بهترین وکیل شیراز و برخی از وکلا گاهی مواقع هزینه پرونده را بر اساس یک مبلغ ثابتی طی هر یک ساعت تعیین می کنند. نرخ های ساعتی بستگی به وکیلی که انتخاب کرده اید دارد و می تواند متغییر باشد.

همچنین بخوانید: وکیل خانواده شیراز

هزینه های احتمالی هم معمولا در مواقع تصادف های مرتبط به صدمات شخصی استفاده می شود. مواقعی که از یک فردی برای دریافت پولی شکایت می کنید، این هزینه مرتبط به دریافت کردن تسویه حساب توسط وکیل برای شما می باشد. می توانید برای پرونده های اجرت المثل خود از بهترین وکیل تضمینی اجرت المثل در شیراز کمک بگیرید.

WeCreativez WhatsApp Support
پیام خود را برای ما بگذارید و منتظر پاسخ ما بمانید
سلام، vpn خود را روشن کنید
پیمایش به بالا
به بالا بروید